HR-konsult till Personalavdelningen

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Avdelningen leds av HR-chefen och består av tio medarbetare varav tre HR-konsulter, där du blir den fjärde. Avdelningen är stödfunktion till verksamheterna och ger service i form av personal- och löneadministration.
I din roll som HR-konsult ger du, utifrån ett konsultativt förhållningssätt, ger råd och stöd i personal- och arbetsgivarfrågor till våra chefer. Genom kunskap, stöd och utbildning bidrar du till att utveckla ett gott ledarskap. Arbetsområdet är brett och innefattar bland annat arbetsmiljöfrågor, lönefrågor, rekrytering, jämställdhet, rehabilitering, lag- och avtalstolkning samt information och utbildning. Fördelningen av arbetsuppgifter kommer att ske i dialog med dig och övriga kollegor inom avdelningen.
Vi kan erbjuda dig ett mångsidigt arbete med intressanta utvecklingsfrågor att ta tag i och du arbetar nära både förvaltningsledning och kommunledning.

Du har akademisk examen med inriktning mot personal och arbetsliv eller annan akademisk utbildning kombinerad med erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har gärna något års erfarenhet av personalarbete.
Arbetet kräver ett konsultativt förhållningssätt med god förmåga att samarbeta, kommunicera och skapa förtroendefulla relationer. Förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp och med professionell integritet. Du har god analytisk förmåga, är utåtriktad och strukturerad.
Du har helhetssyn och ett genuint intresse för arbetsgivarfrågor och de välfärdstjänster som utförs i kommunen. Som person stimuleras du av arbete med utveckling och förbättring.
Du är en god användare av Officepaketet och har gärna erfarenhet från personaladministrativa system.
B-körkort är ett krav.

I Krokoms kommun växer framtidstron och befolkningen ökar tack vare att människor både flyttar hit och stannar kvar. Invånarantalet ökar stadigt liksom nyföretagandet och i dag är det närmare 15 000 som bor här. Kommunen har ett attraktivt läge med närhet till både stad, fjäll och en storslagen natur.
HR-avdelningen behöver en tillfällig förstärkning under ett år framöver. Avdelningen är organiserad under kommunstyrelsen och avdelningens uppdrag är att hantera såväl operativa som strategiska personal-/arbetsgivarfrågor.
Sveriges viktigaste jobb finns i välfärdssektorn för den som vill göra skillnad. Bli en av oss och bidra till att utveckla arbetsgivarpolitiken i Krokoms kommun så att vi på ett kompetent sätt kan hantera framtida utmaningar och bidra till att göra kommunen till en attraktiv arbetsgivare med stolta medarbetare.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning på ett år med tillträde enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2016-11-22

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karoline Humble karoline.humble@krokom.se 064016478
Gunilla Sundqvist gunilla.sundqvist@krokom.se 064016366

Företag
KROKOMS KOMMUN

Adress
KROKOMS KOMMUN
Krokoms kommun
83580 KROKOM

Kontorsadress
Offerdalsvägen 8

Jobbnummer
3173911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: