HR-konsult till Norrköping

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Norrköping, Finspång, Linköping, Katrineholm, Nyköping eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 420 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster. Statens servicecenter ska verka för att antalet anställda i staten som omfattas av myndighetens tjänster ökar. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Avdelningen konsultrelaterade tjänster består av tre enheter som erbjuder konsultstöd inom ekonomi och HR till kundmyndigheter. Enheten för HR-konsulttjänster har sedan hösten 2017 ny inriktning inom HR från att tidigare varit inriktad mot lönerelaterade tjänster. Som HR-konsult kommer du att vara delaktig i att utveckla och succesivt bygga upp enheten. Målet är att erbjuda andra myndigheter stöd inom HR-området.

HR-konsultens uppdrag utgår ifrån kundens behov av HR-stöd där arbetsuppgifterna kan vara av skiftande slag utifrån ett brett HR-perspektiv. Rollen kan innebära kortare eller längre uppdrag hos kund.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
HR-konsultrollen innebär att du kommer att ge HR-stöd till andra myndigheter. Det kan exempelvis röra sig om HR-rådgivning och specifika uppdrag som t.ex. rekrytering, stöd i arbetsmiljöfrågor och lönekartläggning. Som HR-konsult kommer du att vara ett stöd till övriga kollegor inom enheten och kan komma att ha ett HR-ansvar gentemot små kundmyndigheter.

Publiceringsdatum
2017-12-21

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom HR-området eller motsvarande utbildning
• Minst två års erfarenhet av statligt arbete inom HR

Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat som konsult
• God vana av att rekrytera

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Vara självständig
• Ha samarbetsförmåga
• Vara kundfokuserad
• Ha utvecklingsfokus
• Vara kommunikativ genom att lätt kunna uttrycka dig i tal och skrift
• Vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt

Övrig information
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Resor inom arbetet kan förekomma.

Välkommen med din ansökan senast 4 januari 2018.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Michaela Breyer Sjöstedt , Enhetschef michaela.breyersjostedt@statenssc.se 010-4560352

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
• Statens servicecenter
Box 2235
60002 Norrköping

Kontorsadress
• Statens servicecenter
Box 2235

Jobbnummer
3869124

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: