HR-konsult till Bemanningscenter - Norrköpings kommun - Administratörsjobb i Norrköping
HR-konsult till Bemanningscenter
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
2021-02-09

Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Rekryteringsenheten är en del av kommunens centrala personalavdelning på kommunstyrelsens kontor. Enheten har huvudansvar för kommunens processer inom rekrytering, bemanningsfrågor, vikarieförsörjning och kompetensförsörjning men arbetar också med kommunens arbetsgivarvarumärke.

Vi är ett team av HR-administratörer, rekryteringsspecialister och HR-chef som är nyfikna, personliga och professionella. Vi är resultatorienterade men glömmer inte att ha roligt, visa omtanke och fira våra framgångar under vägen. I vanliga fall hittar du oss i öppna och trevliga lokaler på Norra Promenaden 100, just nu arbetar flertalet av oss på distans och håller kontakten digitalt.

Nu ska vi förstärka vårt team med två HR-konsulter som kommer utgöra kärnan i vårt Bemanningscenter på Rekryteringsenheten. Bemanningscenter arbetar brett med bemanningsprocessen och hanterar hela kommunens bemanningsflöden. Allt för att snabbt kunna anpassa organisationen efter nya förutsättningar och samtidigt ta tillvara varje enskild medarbetares kompetens. Vi säkerställer att det finns en enhetlighet för både chefer och medarbetare i hela kommunen genom likvärdiga bedömningar och hanteringar av ärenden.

ARBETSBESKRIVNING

I rollen som HR-konsult på Rekryteringsenheten har du ansvar för att driva Bemanningscenters verksamhet framåt. Du håller ihop och administrerar arbetet på Bemanningscenter genom att arbeta med såväl operativa som strategiska delar i denna intressanta och ganska komplexa tjänst.

Du tar emot alla internt rörlighetsförhandlade medarbetare i kommunen, och bevakar vakanta tjänster för att kunna matcha internt rörliga mot nya placeringar. Du utgör en trygg och säker länkning mellan den kommungemensamma nivån och kontorsnivåerna, där du arbetar för att skapa tydlighet för chefer och medarbetare i organisationen.

Du har en helhetsförståelse för kommunens bemanningsflöden och arbetar hela tiden med ett fokus på vad som blir bäst i det större perspektivet, för att kunna göra bästa möjliga bedömning i varje enskilt ärende. Det finns mycket tolkningsutrymme i arbetet och du samarbetar nära med både Förhandlingsenheten och chefer i organisationen, samtidigt som du tryggt kan ta beslut på egen hand.

Du lyssnar in behov som kontoren ser och arbetar proaktivt med att utbilda och skapa en större förståelse för bemanningsprocessen i kontorsledningsgrupperna. Du arbetar även i samverkan med facken eftersom att det är viktigt för oss att ha en samsyn i de här frågorna.

En stor del av ditt arbete består också i enklare administrativa uppgifter som att svara på inkomna rekryteringsbehov i vårt rekryteringssystem, bevaka företrädesrätt och konvertering, samt dokumentera och ta fram statistik, listor mm. Du lägger mycket tid på att leta efter information och föra en kommunikation med chefer för att driva dina ärenden framåt.

DIN PROFIL

Vi söker dig med högskoleexamen med inriktning mot HR, och vi ser gärna att du har erfarenhet av chefsstöd och motiverande arbete. Du har förmåga att se mönster och förstå personalpolitik i stort och kan sätta dig in i regelverk och rutiner kring övertalighet för att kunna ta principdiskussioner.

Du har god förmåga att lyfta blicken och ta hänsyn till det större perspektivet, för att kunna ta kloka och välgrundade beslut i ärendena. Du kommunicerar på ett tydligt sätt anpassat efter mottagaren och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du ser värdet av att bolla frågor med kollegor, och vara transparent och relationsskapande i ditt arbete för att se till att alla möten blir bästa möjliga.

Du är serviceinriktad och har lätt för att ta kontakt, ge det lilla extra och erbjuda ett anpassat stöd till chefer. Du känner dig trygg i din roll och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer, vilket gör att du skapar goda dialoger och positiva möten även de dagar då det inte riktigt blir som planerat. Den dagliga kontakten med kollegor och chefer i kommunen innebär att du behöver behärska det svenska språket i tal och skrift och att du förstår vikten av god samverkan för att nå resultat.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsterna är två tillsvidareanställningar på heltid med start den 1 april eller enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsterna kontaktar du enhetschef Stina Fogel, 011-15 18 59 eller rekryteringsspecialist Anna-Therése Dijak, 011-15 30 43.

Vi vill ha din ansökan senast den 28 februari.

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2021-02-09

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Jobbnummer
5567050


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: