HR-konsult till Avesta kommun

Avesta kommun, Kommunkansliet / Administratörsjobb / Avesta
2021-08-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult till Avesta kommun" (publicerad 2023-06-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommun, Kommunkansliet i Avesta

Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid - vill du vara med?

HR-enheten i Avesta har höga ambitioner och om fem år är vi den bästa HR-enheten i närområdet. Vår drivkraft är att skapa förutsättningar för ett medmänskligt och hållbart arbetsliv så att våra medarbetare, på bästa vis, kan göra skillnad för dem de finns till för. Det ska vara attraktivt att arbeta för Avesta kommun och det ska beaktas i såväl långsiktiga strategier som i det dagliga operativa arbetet.

Det är i framkant inom HR-området som vi vill befinna oss. Detta blir möjligt genom god omvärldsanalys och att i större utsträckning arbeta utifrån evidensbaserade metoder. Vi blir på så vis också en ännu bättre strategisk partner till våra verksamheter. Vi vill arbeta proaktivt i så stor utsträckning som möjligt men självklart också ge aktivt och operativt stöd till våra chefer när så krävs. Vårt förhållningssätt präglas av varm omtanke om andra människor.

HR-enheten består i dag av sex medarbetare med högt engagemang, driv och nyfikenhet i kombination med viljan att skapa ordning, reda och tydlighet. Vi trivs och har roligt tillsammans och det kollegiala stödet finns alltid nära tillhands. Vår chef har bred och djup kunskap inom området och ledarskapet är präglat av ett tillitsbaserat förhållningssätt där vi erbjuds stor delaktighet, ansvar och stöd.

Nu utökar vi och söker därför två nya medarbetare som kommer arbeta med HR-stöd till Bildningsförvaltningen och till Vård och Omsorg.



Publiceringsdatum
2021-08-26

Arbetsuppgifter
Som HR-stöd till förvaltning erbjuds du en bred roll inom HR. Du är en strategisk och operativ partner till förvaltningens chefer. Utgångspunkten för ditt arbete är ett coachande och stödjande förhållningssätt som bygger på lyhördhet, integritet och leverans. En tyngdpunkt i dina arbetsuppgifter är att ge stöd till våra chefer i arbetsrättsliga frågor. Det innebär bland annat att du tolkar lagar, avtal och villkor, bistår våra chefer vid individärenden samt är ett stöd vid arbetslivsinriktad rehabilitering. Du bistår cheferna i fackliga förhandlingar, är ett strategiskt stöd vid löneöversyn/ lönebildning samt bidrar med din expertis i arbetsmiljö- och kompetensförsörjningsfrågor. Du håller i olika utbildningar inom HR-området och utifrån intresse och kompetens deltar du självklart i utveckling av HR- enheten och i olika HR-strategiska processer.

Din dator är ett viktigt verktyg i vardagen. Du behöver vara bekväm med allt från att ta ut uppgifter och statistik ur olika system till att samordna och hålla i en digital utbildning. Det ingår också i arbetsuppgifterna att arbeta med dokumentation och uppdatering av information på exempelvis intranätet.

Du möter våra chefer ute i verksamheterna men även på vårt kontor och digitalt, vilket ger dig möjlighet att kombinera arbete på distans med arbete på plats.




Kvalifikationer
Vi söker dig med särskilt intresse och kompetens inom arbetsrätt och lönebildningsfrågor. Dina personliga egenskaper är av största vikt och vi söker dig som är kommunikativ och trygg i dig själv. Du tar ansvar för och strukturerar både arbetsuppgifter och tid på ett effektivt vis. God samarbetsförmåga värdesätts högt hos oss. Att vara pedagogisk, lyhörd och serviceinriktad är också särskilt viktigt i mötet med våra chefer och med andra samarbetspartners.

Vi står just nu i en spännande och positiv nystart. Vi har en relativt ny chef, ett par nya medarbetare och vi har påbörjat ett arbete med att tydliggöra vår roll, våra ambitioner och arbetssätt. Vi söker dig som kompletterar oss och som skulle trivas och komma till sin rätt i den miljö/kultur som vi hoppas att vi lyckats förmedla i den här annonsen. Det är särskilt viktigt att du delar vår ambition och att skapa ett medmänskligt och hållbart arbetsliv.

För tjänsten krävs:
• 3-årig högskoleutbildning inom PA eller annan, för tjänsten, relevant inriktning.
• Att du kan arbeta i Office 365 och har lätt för att lära dig nya system och program.
• Tidigare erfarenheter av liknande arbete, gärna inom offentlig sektor, är meriterande

Vi ser fram emot att läsa din ansökan. Var med och bygg framtidens HR-enhet tillsammans med oss, var med och gör skillnad!



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: snarast/enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Avesta kommun, Kommunkansliet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C60441/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avesta kommun (org.nr 212000-2262), http://www.avesta.se

Arbetsplats
Avesta kommun, Kommunkansliet

Jobbnummer
5924264

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommun, Kommunkansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommun, Kommunkansliet: