HR-Konsult till Arbetsmarknadsförvaltningen
Stockholms stad, Arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad, Arbetsmarknadsförvaltningen i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade arbetsmarknadsinsatser, vuxenutbildning och utbildning i svenska för invandrare (sfi).
Vi följer upp och metodutvecklar löpande för att förbättra våra resultat. Det gemensamma uppdraget är att rusta människor för jobb och vi samverkar mellan våra olika verksamhetsområden för att hitta de bästa lösningarna för stockholmarna.
Vi söker nu en HR-konsult till HR-staben som tillsammans med oss vill stödja Arbetsmarknadsförvaltningens verksamheter med ett kvalificerat HR-stöd och styrning. Du blir en av tre HR-konsulter, som tillsammans med HR-chef och en HR-administratör utvecklar och stödjer verksamheterna i HR-frågor. HR-staben finns representerad i förvaltningens ledningsgrupper och är en efterfrågad kompetens i många spännande processer.
Publiceringsdatum2015-10-09ArbetsuppgifterHR-konsultens huvuduppgift är att ge löpande strategiskt och operativt stöd till förvaltningens chefer i alla förekommande HR-frågor, exempelvis rekrytering, förhandling, arbetsrätt, arbetsmiljö, friskvård, rehabilitering, uppföljning och analys. Du kommer också att ha egna ansvarsområden inom HR där du följer upp, utvecklar och dokumenterar processer och arbetssätt.
KvalifikationerGrundkrav utbildning:
• Pa/HR-utbildning eller motsvarande
• Minst grundkurs i arbetsrätt (motsvarande 15 hp) eller motsvarande
• Något/några års erfarenhet av HR-arbete
Meriterande erfarenhet:
Det är meriterande om du har erfarenhet av/kunskap om att arbeta med kommunikationsfrågor/it och/eller med statistik och nyckeltal. Andra fördjupningsområden/kompetenser som kompletterar vårt team är också meriterande. Arbetslivserfarenhet inom andra områden än HR kan också värdesättas.
För att lyckas i rollen behöver du vara prestigelös, analytisk, ha god samarbets- och prioriteringsförmåga, personlig mognad samt kunna arbeta självständigt. Du behöver vara en ordningsam administratör med hög IT-mognad. Vidare krävs god förmåga att kommunicera och förmedla information både skriftligen och muntligen i organisationen. Du bygger snabbt förtroende och har en utpräglad servicekänsla. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Inom Arbetsmarknadsförvaltningen arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö och hälsa och vår strävan är att alla medarbetare ska uppleva en bra balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder flexibel arbetstid samt olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna manliga sökande och sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-12-01 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-30
Ange följande referens när du ansöker: A36257
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJónína Gísladóttir, HR-chef 08-508 355 12
Facklig kontaktBirgitta Naess, SACO 08-50840623
Jösta Claeson, Vision 08 508 25 229
josta.claeson@stockholm.seFöretagStockholms stad, Arbetsmarknadsförvaltningen
AdressStockholms stad, Arbetsmarknadsförvaltningen
Box 10014
12126 Stockholm - Globen
KontorsadressLivdjursgatan 4 12162 Johanneshov
Jobbnummer 2472929
Observera att sista ansökningsdag har passerat.