HR-konsult till Äldreförvaltningen
Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.
Nu söker vi dig som vill samordna förvaltningens HR-arbete och driva utvecklingen av förvaltningens systematiska arbetsmiljöarbete med målet att skapa en hållbar och attraktiv arbetsmiljö.
Ditt uppdrag
Nu utökar vi med ytterligare en HR-konsult! Det är ett omväxlande och brett uppdrag som både är operativt och strategiskt inom hela HR-området. Du kommer att få en unik insyn i förvaltningens stadsövergripande arbete och möjligheter att utveckla våra olika HR-processer. Din viktigaste uppgift blir att samordna förvaltningens HR-arbete och stötta våra chefer i det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du har ett nära samarbete med din HR-kollega.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
- följa upp, analysera och rapportera det systematiska arbetsmiljöarbetet
- tillsammans med våra chefer driva arbetet med att implementera stadens chefsprofil
- ge stöd och coacha cheferna utifrån behov och förutsättningar
- ansvara för olika HR-områden, till exempel arbetsrätt, facklig samverkan, ledarskap, rekrytering, rehabilitering och kompetensförsörjning
- utveckla olika processer och styrdokument
- se till att lagar, avtal och riktlinjer inom HR-området följs
- vara förvaltningens representant i stadens nätverk för HR-chefer och vara sekreterare i förvaltningens samverkansgrupp.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
- personalvetarutbildning eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig
- goda kunskaper inom arbetsmiljö- och det arbetsrättsliga området
- aktuell erfarenhet av att driva utvecklings- och förändringsarbete inom arbetsmiljöområdet
- aktuell erfarenhet av operativt chefsstöd inom HR/arbetsmiljöområdet i kommunal verksamhet
- goda IT-kunskaper och vana att arbeta i olika HR-relaterade system
- goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Meriterande om du har:
- god kunskap om kollektivavtalet " Allmänna bestämmelser".
Dina personliga egenskaper
Du trivs med att planera och leda workshops samt genomföra utbildningar inom bland annat arbetsmiljöområdet. Som person är du driven, modig, självgående och samarbetsinriktad. Du skapar goda relationer och bygger snabbt förtroende. Din förmåga att skapa struktur och ordning är mycket god och du prioriterar och planerar ditt arbete väl. Då rollen innebär många interna och externa kontakter underlättar det om du är social, kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Du har lätt för att bemöta kollegor på alla nivåer i organisationen på ett pedagogiskt och prestigelöst sätt.
Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.
Din ansökan-inget personligt brev
Just nu pågår ett pilotprojekt i Stockholm stad där vi provar att rekrytera utan att du som kandidat skickar in ditt personliga brev. Detta genomförs på ett antal utvalda rekryteringar. Vid bedömningen av din ansökan för denna roll kommer vi endast att utgå ifrån ditt cv och ett antal frågor du får besvara i samband med din ansökan. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna eftersom dina svar ligger till grund för vårt fortsatta urvalsarbete.
Publiceringsdatum2023-01-31Om företagetÄldreförvaltningen är indelad i tre avdelningar; administrativa avdelningen, avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor och Stockholms Trygghetsjour samt enheten för kommunikation, omvärld och beredskap.
Administrativa avdelningen arbetar förvaltningsövergripande med att ge stöd till förvaltningsledning och verksamheten. Till avdelningens ansvar hör bland annat nämnd och registratur, ekonomi, redovisning och inköp, arbete med förvaltningens verksamhetsplanering och uppföljning, utredningar, juridiska frågor, HR-frågor, informationssäkerhet och dataskydd och utbildningsadministration.
Vi sitter i nyrenoverade lokaler vid Älvsjö station.
Övrig informationI den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och hur du motiverar din ansökan.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökanden.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/443".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Administrativa avdelningen
Kontakt Kicki Elofsson, administrativ chef
0850836209 Jobbnummer 7398985
Observera att sista ansökningsdag har passerat.