HR-konsult till Äldreförvaltningen

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2022-01-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "HR-konsult till Äldreförvaltningen" (sökbar t.o.m. 2025-01-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.



Nu söker vi en visstidsanställd HR-konsult med intresse för arbetsmiljöfrågor och som blir drivande i vidareutvecklingen av vårt systematiska arbetsmiljöarbete.

Ditt uppdrag

I uppdraget som HR-konsult på äldreförvaltningen arbetar du brett inom HR-området.

Ditt huvudfokus kommer att vara på förvaltningens systematiska arbetsmiljöarbete och förändringsarbetet inför flytten till Älvsjö. Tillsammans med en kollega säkerställer du att organisationen bedriver ett systematiskt arbetsmiljöarbete med målet att skapa en hållbar och attraktiv arbetsmiljö.

Du följer upp det systematiska arbetsmiljöarbetet, vilket innebär både analys och rapportering. Du utformar styrdokument och processer inom arbetsmiljöområdet. Du tar även fram underlag inför beslut som du kommunicerar vidare i organisationen. I uppdraget ingår också att samordna och genomföra utbildningar riktade till förvaltningens chefer och medarbetare. Arbetet som HR-konsult är både på strategisk och operativ nivå.

Du är tillsammans med en kollega ett konsultativt stöd till chefer i samtliga HR-processer inom:

- arbetsrätt och lönebildning
- rehabilitering
- kompetensförsörjning
- verksamhetsförändringar
- facklig samverkan och förhandlingar
- personaladministration

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

- personalvetarutbildning eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig
- goda kunskaper inom arbetsmiljö- och det arbetsrättsliga området
- erfarenhet av operativt chefsstöd inom HR/arbetsmiljöområdet
- goda IT-kunskaper och vana att arbeta i olika personalsystem
- goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Meriterande:

- erfarenhet av liknande roll inom kommunal verksamhet
- drivit utvecklings- och förändringsarbete inom arbetsmiljöområdet.

Som person förväntar vi oss att du

- har god självkännedom och hög integritet
- planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt
- självständigt kan driva det operativa och det strategiska arbetet och har förståelse för målgruppens behov
- har lätt för att samarbeta och genom ditt pedagogiska och konsultativa förhållningssätt har lätt för att bygga förtroende hos våra chefer
- är flexibel och har förmåga att se utvecklingsbehov samt tar egna initiativ

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.

Din arbetsplats

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden. Äldreförvaltningen har cirka 150 medarbetare och är indelad i tre avdelningar; administrativa avdelningen, avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor och Stockholms Trygghetsjour samt enheten för kommunikation, omvärld och beredskap.

Administrativa avdelningens arbetar förvaltningsövergripande med att ge stöd till ledning och verksamheten. Till avdelningens ansvar hör bland annat nämnd och registratur, ekonomi och redovisning, samordning ILS, juridiska frågor, HR-frågor, IT-stöd, inköp och administration. Avdelningen består idag av tolv medarbetare inklusive avdelningschef.

Förvaltningskontoret är beläget i Farsta centrum i moderna och ljusa lokaler. Under 2022 kommer förvaltningskontoret och Stockholms trygghetsjour att flytta in i gemensamma lokaler nära Älvsjö station.

Publiceringsdatum
2022-01-21

Övrig information
Befattningen är en visstidsanställning på heltid, tillträdesdag snarast eller enligt överenskommelse till och med 2022-12-31.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2022-12-31

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/77".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Administrativa avdelningen

Kontakt
Bo-Bertil Larson, rekryteringskonsult
08-508 117 17

Jobbnummer
6268485

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: