HR-konsult till Äldreförvaltningen

Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Staben / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Staben i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.




Publiceringsdatum
2019-04-08

Om företaget
Äldreförvaltningen har cirka 140 medarbetare och är indelad i tre avdelningar plus en stab.

De tre avdelningarna är Stockholms Trygghetsjour, Planeringsavdelningen och Utvecklingsavdelningen. Antalet chefer inom förvaltningen är 7 stycken med olika ansvarsområden.

Vi söker nu dig som vill bli vår nya HR-konsult. Tjänsten är placerad i staben, direkt under bitr.förvaltningschefen. Staben ansvarar för övergripande administration, ekonomi, HR, kommunikation, registratur och nämndadministration.

Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler vid Farsta Centrum.

Din roll
I din roll som HR-konsult på Äldreförvaltningen arbetar du brett inom HR-området. Du stöttar förvaltningens chefer och medarbetare i HR-processer gällande lönefrågor, löneadministration och övrig personaladministration, rekrytering, systematiskt arbetsmiljöarbete samt rehabilitering och kompetensförsörjning.

Som ensam i HR rollen på förvaltningen får du goda möjligheter att själv utforma din roll. Du är även förvaltningens representant i HR forum och nätverk samt på utbildningsinsatser arrangerade av Stockholms stad.

Din kompetens och erfarenhet
Du har examen från personalvetarprogrammet eller annan examen som vi bedömer som likvärdig. Du har även ett par års erfarenhet av självständigt arbete inom HR-området.

Eftersom du hos oss är ensam i din roll som HR-konsult är det avgörande att du känner dig bekväm med det, är självgående och kan ta egna initiativ. Du kan balansera mellan att jobba på egen hand och tillsammans med andra och trivs med det. Vidare är du strukturerad och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. I ditt arbete är du tillmötesgående och anstränger dig för att hitta lösningar.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation, gärna kommunal verksamhet. Intresse och engagemang för äldreomsorgsfrågor är självklart ett plus!

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!



Övrig information
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-22
Ange följande referens när du ansöker: 2019/1778
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eliana Hjelm, HR-konsult 08-508 117 23

Företag
Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Staben

Adress
Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Staben
Storforsplan 36
10664 Stockholm

Kontorsadress
Storforsplan 36

Jobbnummer
4716968

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Staben

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Staben: