HR-konsult (rekrytering), vikariat, Solna
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som HR-konsult innebär att du ger konsultativt stöd till verksamhetens chefer inom rekryteringsområdet. Med utgångspunkt i chefernas och verksamhetens behov planerar, driver och genomför du hela rekryteringsuppdrag för att bidra till en effektiv kompetensförsörjning på Skatteverket. Som HR-konsult inom rekrytering har du hela Sverige som arbetsfält vilket innebär att det förekommer resor i tjänsten.
Personalenheten finns i Malmö, Göteborg, Solna och Östersund och vi är sammanlagt cirka 130 anställda. I Solna är vi idag cirka 60 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning med inriktning mot personalområdet eller beteendevetenskap om minst 120p/180hp alternativt dokumenterad erfarenhet av kvalificerat arbete inom rekrytering
• har aktuell erfarenhet av att arbeta med rekrytering, där du har haft ansvar för hela rekryteringsprocessen
• har goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av ett rekryteringssystem (t.ex. Reachmee)
• har ett konsultativt förhållningssätt och mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer på olika nivåer i en organisation
• arbetar metodiskt och strukturerat och har förmåga att självständigt utforma rekryteringsuppdrag, anpassa dem efter behov och driva dem i mål
• har mycket god kommunikativ förmåga.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av att arbeta med rekrytering i större organisationer.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är ett vikariat med start så snart som möjligt t.o.m. 31/12 2016 med möjlighet till förlängning.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Om du har frågor kontakta:
Lise-Lotte Björkman Averbo
sektionschef
010-574 61 92
Maria Svantesson
HR-konsult
010-5749110
Jan-Erik Åberg
facklig kontaktperson ST
010-574 89 75
Susanne O'Konor
facklig kontaktperson Saco
010-574 85 55
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-02-26ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Korta gatan 10
17194 Solna
KontorsadressKorta gatan 10
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2694277
Observera att sista ansökningsdag har passerat.