HR-konsult Norrmalms stadsdelsförvaltning

Stockholms stad, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Norrmalms stadsdelsområde har ca 70 000 invånare. I stadsdelsområdet ingår förutom Norrmalm och Vasastan även den nya stadsdelen Hagastaden där bostäder, parkområden, handel, life science med världsledande forskning och avancerad vård växer fram. Norrmalms stadsdelsnämnd ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning, fritidsverksamhet och underhåll av parker utförs på allra bästa sätt åt Norrmalmsborna. Norrmalms stadsdelsförvaltning arbetar med ständiga förbättringar och målmedvetet med lean som ger verksamheten kundfokus, effektiva arbetsprocesser och delaktiga medarbetare. Vi vill uppmuntra både kvinnor och män att söka våra lediga tjänster.

HR ingår i stadsdelsförvaltningens administrativa avdelning som leds av administrativ chef. Avdelningen har 14 medarbetare med uppdrag inom HR, kansli, registratur, IT, trygghet och säkerhet, lokaler och vaktmästeri. Inom HR finns HR-samordnare, HR-konsulter och personaladministratör.

Publiceringsdatum
2016-07-14

Arbetsuppgifter
Som HR-konsult arbetar du såväl operativt som strategiskt utifrån nämndes mål om att vara en bra arbetsgivare. Du utgör ett stöd till förvaltningens chefer inom exempelvis områdena arbetsrätt, kollektivavtalstolkning, facklig samverkan och förhandling, arbetsmiljö, rehabilitering, kompetensförsörjning, friskvård samt jämställdhet och mångfald.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Högskoleexamen inom PA
• Intresse för, och flerårig erfarenhet av, arbete som
chefsstöd i HR-frågor, såsom arbetsrätt och
rehabilitering
• God datorvana

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du ha:
• ett serviceinriktat, pragmatiskt och professionellt förhållningssätt
• ett strukturerat och mål/resultatinriktat arbetssätt
• ett strategiskt förhållningssätt ochen god analytisk förmåga
• förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• en god samarbetsförmåga och vara initiativ- och ansvarstagande

Meriterande:
• Utbildning och erfarenhet av arbete med
rehabilitering och uppföljning av sjukfrånvaro
• Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor

Provanställning kan komma att tillämpas.

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Vi avböjer samtal från rekryteringsföretag i denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Deltid är möjligt om önskemål finns. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-21
Ange följande referens när du ansöker: A44120
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Teenie Bennerholt, Tf administrativ chef 08-508 09 077
Mari Thunberg, HR-samordnare 08-508 09 026

Facklig kontakt
Facklig repr nås via Norrmalms växel 08-508 09 000

Företag
Stockholms stad, Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms stad, Administrativa avdelningen
Box 3128
10362 Stockholm

Kontorsadress
Tulegatan 13 10362 Stockholm

Jobbnummer
2954621

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Administrativa avdelningen: