HR-konsult med rekryteringsuppdrag på socialkontoret
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 10 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.
Vår verksamhet
Personalkontoret är ett av kommunstyrelsens fem kontor vars övergripande uppdrag är att driva den personalpolitik som fastställs av kommunstyrelsens personalutskott, genom styrning av övergripande arbetsgivarfrågor. Personalpolitiken är en viktig förutsättning för fungerande verksamheter och för att kommunen ska vara en attraktiv arbetsgivare som även i framtiden klarar sin personalförsörjning med kompetenta, engagerade och stolta medarbetare. Arbetsuppgifter för personalkontoret omfattar såväl strategiskt utvecklingsarbete kring övergripande HR-processer som konsultativt stöd till kommunens chefer.
Nu söker vi en HR-konsult som förstärkning i kommunens arbete med rekrytering av personal till våra HVB-hem för ensamkommande flyktingbarn. Det är en verksamhet som just nu expanderar och förändras i hög takt. Den organisatoriska placeringen för HR-konsulten blir på personalkontoret, direkt underställd kommunens HR-chef, men den fysiska placeringen blir på socialkontoret.
Publiceringsdatum2015-11-24Dina arbetsuppgifterDin huvuduppgift är att rekrytera boendepersonal till HVB-hem för ensamkommande flyktingbarn. Du har ansvar för hela rekryteringsprocessen från kravprofiler och annonsering till intervjuer och referenstagning. Du kommer att vara ett stöd för socialkontorets chefer i frågor som rör bemanning och anställningar. Ett annat ansvarsområde är att ha ett nära samarbete med personalkontorets vikariebank, Arbetsförmedlingen och andra aktörer.
ProfilVi söker dig som har examen från PA-programmet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du är självgående och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. I Norrköpings kommun arbetar vi efter rekryteringsmodellen Kompetensbaserad rekrytering, och har du erfarenhet av det är det meriterande. Det är också en merit om du har tidigare erfarenhet av socialt arbete.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en allmän visstidsanställning till och med 30 juni 2016. Tillträde snarast möjligt.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du HR-chef Maria Söderberg på telefon 011-15 18 10, eller HR-konsult Anna van Alphen på telefon 073-020 11 58.
Din ansökan vill vi ha senast 8 december.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 Norrköping
Kontorsadress601 81 Norrköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2542939
Observera att sista ansökningsdag har passerat.