HR-konsult med inriktning mot arbetsmiljöfrågor
Polismyndigheten i Kronobergs Län / Administratörsjobb / Växjö
2012-02-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult med inriktning mot arbetsmiljöfrågor" (publicerad 2013-01-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Kronobergs Län i Växjö Publiceringsdatum2012-02-03Beskrivning av verksamhetenPolismyndigheten i Kalmar län och Kronobergs län bedriver sedan 2010 ett samarbete som bl a innebär att myndigheterna har gemensam länspolismästare, strategisk ledning och ledningscentral. Tillsammans har myndigheterna ca 900 medarbetare. De båda myndigheternas gemensamma strategiska ledning är placerad i Växjö och HR-funktionen ingår i den. HR-funktionens arbetsområdet omfattar bland annat kompetensutveckling, rekrytering, arbetsmiljö, hälsa/friskvård, avtalsfrågor och chefsstöd. Vi söker nu för-stärkning med ytterligare en medarbetare främst med inriktning mot arbetsmiljö- och diskrimineringsfrågor. Din placeringsort är Växjö men arbetsuppgifterna omfattar myndigheterna i både Kalmar och Kronobergs län, vilket innebär resor och täta kontakter i båda myndigheterna.
Dina arbetsuppgifterArbetet är i huvudsak inriktat mot arbetsmiljöområdet med uppgift att under ansvarig chefs ledning ge konsultativt stöd, information och utbildning till chefer/arbetsledare och enskilda i arbetsmiljö- och personalvårdsfrågor. Du utformar tillsammans med dina kollegor myndigheternas systematiska arbetsmiljöarbete, intar en konsultativ roll vid riskbedömningar inom området samt är ett stöd för chefer i deras arbetsmiljöarbete. I rollen ingår även arbete med diskriminerings-/mångfaldsfrågor och friskvårds-/ hälso-frågorna samt andra HR-frågor vid behov.
Utbildning och erfarenhetVi söker dig som har några års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och som idag arbetar självständigt som handläggare inom främst arbetsmiljöområdet. Arbetet är utåtriktat och medför många kontakter med myndighetens chefer, fackliga organisationer och med-arbetare, därför fäster vi stor vikt vid din samarbetsförmåga. Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift, samt goda IT-kunskaper och är van att jobba i Office-programmen. Det är ett krav att du har relevant högskoleutbildning så som personalvetar-programmet eller jämförbar utbildning. B-körkort är ett krav.
Du har också:
• erfarenhet av arbete med diskriminerings- och mångfaldsfrågor samt inom området för friskvård och hälsa.
• erfarenhet av att arbeta med att utveckla och implementera processer och handlingsplaner.
• god analytisk förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Ditt arbetssätt bör präglas av helhetssyn, drivkraft och struktur samt en empatisk inställning till andra människor. En förutsättning för att lyckas i arbetet är att du har för-måga att skapa förtroende i organisationen. Därför är det viktigt att du är lyhörd, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Du har hög integritet och förmåga att sätta dig in i verksamhetens och medarbetarnas behov och förutsättningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig informationVi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Myndigheten eftersträvar en jämn fördelning av ålder och kön och arbetar för att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.
Tjänsten avser tillsvidareanställning med tillträde snarast. Vi tillämpar provanställning i 6 månader. Individuell lönesättning tillämpas.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering.
Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillsvidare.
TillträdeSnarast
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-29
Ansökan senast den 120229 bestående av personligt brev och CV/meritförteckning samt övriga ansökningshandlingar och referensuppgifter via e-post. Märk din ansökan med ref. APG-713/620-12 i mailets ärendemening. Vi tar endast emot pdf-filer och bilagor i doc format. Via post: Polismyndigheten i Kronobergs län, Box 1211, 351 12 Växjö.
Ange följande referens när du ansöker: APG-713/620-12
Ansökan kan skickas till e-postadress:
polismyndigheten.kronoberg@polisen.seKontaktHR-chef Karl-Gustav Karlsson, tel 010-56 22 117
Facklig kontaktLars Nordvall, SACO-S, Ehrenfried Jäschke, SEKO, tel 114 14, vxl
Ulf Wilsson, OFR/P, Katarina Pettersson, OFR/S, tel 114 14, vxl
FöretagPolismyndigheten i Kronobergs Län
AdressPolismyndigheten i Kronobergs Län
BOX 1211
35112 VÄXJÖ
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0470-743000
Faxnummer: 0470-743474
Jobbnummer 1148310
Observera att sista ansökningsdag har passerat.