HR-konsult, Malmö (vikariat)
Skatteverket / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Malmö,
Lund,
Helsingborg,
Ängelholm,
Simrishamn eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som HR-konsult
innebär att du arbetar med rekrytering till Skatteverket. Du ger professionellt konsultativt stöd till verksamhetens chefer och planerar, driver samt genomför operativt hela rekryteringsuppdrag. Personalenheten levererar HR-tjänster till hela Sverige vilket innebär att det förekommer resor i tjänsten.
Skatteverkets personalenhet finns idag på fyra orter i landet: Göteborg, Malmö, Stockholm och Östersund. I Malmö är vi 15 medarbetare som arbetar med stödtjänster inom hela personalområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp med inriktning mot HR eller beteendevetenskap eller motsvarande erfarenheter förvärvade på annat sätt
• har aktuell erfarenhet av att arbeta med rekrytering där du haft ansvar för hela rekryteringsprocessen
• har ett konsultativt förhållningssätt och en mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer på olika nivåer
• är flexibel, prestigelös och delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter
• har förmåga och erfarenhet att arbeta självständigt i ett högt tempo
• är initiativrik och drivande
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tidsbegränsad (vikariat) fr o m mitten av februari och ett år framåt, med möjlighet till ev förlängning.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-11-21Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLiselotte Brunqvist , sektionschef 010-572 23 16
Susanne O'Konor, Facklig kontaktperson SACO 010-574 85 55
Maria Arveheim, facklig kontaktperson ST 010-574 91 74
Alexandra Fredin, HR-konsult 010-574 74 60
Susanne Lundgren, HR-konsult 0709-83 76 98
susanne.b.lundgren@skatteverket.seFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1709006
Observera att sista ansökningsdag har passerat.