HR-konsult, Malmö

Skatteverket / Administratörsjobb / Malmö
2015-05-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult, Malmö" (publicerad 2018-04-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Malmö, Lund, Helsingborg, Ängelholm, Simrishamn eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som HR-konsult 
innebär att du kommer att arbeta med rekrytering och kompetensförsörjning till Skatteverket och/eller Kronofogden. Du informerar och konsulterar verksamhetens chefer inom rekryteringsområdet enligt gällande lagar och riktlinjer. Med utgångspunkt i chefernas och verksamhetens behov planerar, driver och genomför du operativt hela rekryteringsuppdrag för att bidra till en effektiv kompetensförsörjning. I rollen ingår också att samordna större rekryteringsuppdrag samt att delta i olika utvecklingsuppdrag. Du förväntas bidra i vårt arbete med ständiga förbättringar i vardagen. Som HR-konsult har du hela Sverige som arbetsfält vilket innebär att det regelbundet förekommer resor i tjänsten.

På personalenheten är vi cirka 130 personer fördelade på fyra orter, Malmö, Göteborg, Solna och Östersund, varav 15 personer är placerade på sektionen i Malmö.

Personalenheten tillhör huvudkontorets administrativa avdelning och levererar tjänster till både Skatteverket och Kronofogden. Vi tillhandahåller chefsstöd inom områden som personaladministration, rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering, arbetsgivarpolitik och lönebildning, ledar- och medarbetarskap samt inom kompetensutveckling.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning om 120p/180hp med inriktning mot HR eller annan relevant inriktning
• har minst ett års erfarenhet under de senaste tre åren av att arbeta med rekrytering, där du har haft ansvar för hela rekryteringsprocessen
• har god kännedom om lagar och avtal inom det statliga HR-området
• har god datakunskap
• är svensk medborgare
• har förmåga att stödja och samverka 
• har god kommunikationsförmåga i tal och skrift
• arbetar självständigt, metodiskt och strukturerat
• är drivande och lösningsorienterad
• är prestigelös, delar med dig av din kunskap till andra och arbetar för helheten
• är stabil som person.

Det är meriterande om du
om du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering inom en statlig myndighet. Det är även meriterande om du har efarenhet av kompetensbaserad intervjumetodik.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-05-11

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liselotte Brunqvist , sektionschef 010-572 23 16
Annika Kjerrman, HR-konsult 010-574 96 14
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson Saco 010-574 85 55
Maria Arveheim, facklig kontaktperson ST 010-574 91 74

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Hjalmar Gullbergsgatan 1
20511 Malmö

Kontorsadress
Hjalmar Gullbergsgatan 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2287402

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: