HR-konsult Landstinget Västernorrland
Landstinget Västernorrland / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Västernorrland i Sundsvall,
Timrå,
Härnösand,
Kramfors,
Sollefteå eller i
hela Sverige Landstinget Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Landstingets kansli har som uppgift att leda, samordna och utveckla landstingets verksamheter. Vi stödjer kärnverksamheternas processer och ger stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen.
Vi söker nu en HR konsult till ett spännande och utvecklande uppdrag.
Arbetsplatsbeskrivning
HR har under de senaste åren genomgått stora förändringar som funktion inom LVN. Bland annat har organisationen gått från lokal till central organisation och arbetssätten mot ett mer kvalificerat HR-stöd. Inom HR finns dels en specialistdel och dels verksamhetsnära stöd. HR-organisationen finns i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik och Sollefteå. Det verksamhetsnära stödet har som mål att ge operativt och strategiskt HR-stöd till verksamhetens chefer.
Nu söker vi dig som vill vara med och fortsätta utveckla det verksamhetsnära stödet inom Folktandvården, Landstingsservice, Primärvården och Regional utveckling tillsammans med dina kollegor.
Publiceringsdatum2016-02-25Dina arbetsuppgifterUtifrån ett coachande förhållningsätt blir din uppgift att ge operativt och strategiskt stöd till verksamhetens chefer i HR-relaterade frågor, kopplat till våra delprocesser attrahera, rekrytera, utveckla, behålla och avveckla. I din roll som HR-konsult kommer du dessutom att bidra till att skapa förutsättningar för chefer att växa och utvecklas i sina roller. Du kommer att samverka med chefer och fackliga representanter. I ditt arbete ingår också att bidra till utveckling av verksamheten och våra HR-processer.
KvalifikationerVi ser att du har en akademisk utbildning med inriktning mot HR, alternativt motsvarande kompetens genom mångårig erfarenhet av arbete med kvalificerade HR-uppgifter. Du har flera års erfarenhet av brett HR-arbete i ett verksamhetsnära stöd.
Vi vill att du har en god samarbetsförmåga där du lyssnar, kommunicerar och löser uppgifter på ett konstruktivt sätt. Du är målfokuserad och självgående samt har lätt för att skapa goda relationer i verksamheten. Eftersom det ingår att ständigt utveckla vårt arbetssätt och processer är det viktigt att du är utvecklingsinriktad och har förmåga att se vad som behöver förbättras och komma med konstruktiva förslag på förbättringar. I din roll handlar du i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål, policyer och riktlinjer.
Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning. Placeringsort Sundsvall eller Härnösand. I uppdraget förekommer resor till de orter där vi har verksamhet.
Vid frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till Leif Eriksson, HR-chef, 070-373 51 60
Fackliga företrädare i denna rekrytering är Gudrun Kornijenko, Vision, 070-632 80 88 samt Elisabeth Haraldsson, SACO, 070-240 28 32
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställn
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-10
Sök via länk nedan
Ange följande referens när du ansöker: 80:2016:19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLeif Eriksson, HR-chef 070-3735160
leif.eriksson@lvn.seFacklig kontaktElisabeth Haraldsson, SACO +4660181543
elisabeth.haraldsson@lvn.seGudrun Kornijenko, Vision +4661184359
gudrun.kornijenko@lvn.seFöretagLandstinget Västernorrland
AdressLandstinget Västernorrland
Storgatan 1
87185 Härnösand
KontorsadressSe hemsida
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2692222
Observera att sista ansökningsdag har passerat.