HR-konsult inriktning rekrytering - Västerås stad - Administratörsjobb i Västerås
HR-konsult inriktning rekrytering
Västerås stad / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna
Visa alla jobb hos Västerås stad i Västerås

Som HR-konsult på Västerås stads HR-center erbjuds du ett arbete där du får göra skillnad för stadens chefer och medarbetare varje dag. Vi har ett viktigt jobb - vi har ett jobb som gör skillnad! I denna rekrytering söker vi en HR-konsult med inriktning rekrytering. Du som får jobbet får arbeta i ett team som sätter kandidatresan i fokus och som har en stark vilja att göra skillnad.

HR-center är en enhet med ca 40 medarbetare och vi arbetar med allt ifrån rekrytering, employer branding, arbetsmiljö och hälsa, rehabilitering, HR- stöd, individ- och organisationsutveckling, ledarskapsutveckling till kompetensutveckling. Vi har en viktig sak gemensamt och det är mötet med människor. Genom våra kompetenser, vår bakgrund och våra intressen bidrar vi tillsammans till att bygga en stolt och välfungerande stad. Vi som arbetar här har ett fokus på kvalitet, bemötande, service och utveckling. Här hjälper vi varandra och har roligt tillsammans.

HR-center är en del av förvaltningen Servicepartner. Servicepartner är Västerås stads egen interna konsultorganisation och består av 290 kompetenta medarbetare inom olika områden. Läs gärna mer här: www.vasteras.se/servicepartner.



Publiceringsdatum
2017-11-24

Arbetsuppgifter
Som HR-konsult med inriktning rekrytering arbetar du brett inom olika yrkesområden. Inom staden har vi hela 343 yrkestitlar. Hos oss får du ta mycket ansvar och projektleda alla delar genom hela rekryteringsprocessen. Det innebär bland annat att ta fram kravprofiler och annonser, genomföra urval och intervjuer samt ta referenser och arbeta med personbedömningar. Eftersom vi genom hela processen vill säkerställa att det är kompetensen som bedöms och ingenting annat arbetar vi med kompetensbaserad rekrytering. Vi har ett välutvecklat arbetsverktyg och processer för att säkerställa kvaliteten i vårt arbete. Vi arbetar också mycket med kandidatperspektivet och att förstå, attrahera och bygga relationer med våra kandidater är centralt i vårt utvecklingsarbete. En viktig framgångsfaktor har varit och är att rekryterare och employer branding specialister arbetar tillsammans hos oss. Ett exempel på att vi ligger i framkant är att vi blev årets employer branding kommun 2017. Det är vi stolta över.

Som en del av Servicepartner är hälsa är viktig del. Enheten och förvaltningsledningen arrangerar därför kontinuerligt hälsofrämjande aktiviteter och du får träna en timme på arbetstid varje vecka. Vi erbjuder dig också ett nära ledarskap, individuell kompetensutveckling och ett fantastiskt gäng härliga kollegor.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har god kunskap om och erfarenhet av rekryteringsprocessens olika delar (behovsanalys, kravprofil, annons, annonsering, urval, intervju, referenstagning). Det är meriterande om du har utbildning i kompetensbaserad rekryteringsmetodik. Då våra annonser är en betydelsefull del av arbetsgivarvarumärket är det viktigt att du har en god stilistisk förmåga. Det är meriterande om du har erfarenhet av aktiviteter som stärker arbetsgivarvarumärket och om digitala annonseringskanaler. Du som söker har en högskoleutbildning inom HR/beteendevetenskap eller annan utbildning som är relevant för tjänsten. Har du kunskap om arbetsrätt är det ett plus.

För oss är det viktigt att trivs med att arbeta i en miljö som karaktäriseras av hög servicekänsla. Du är en grym samarbetspartner och du trivs i en konsultativ roll. Som HR-konsult är det viktigt att du är självgående och kan driva processer strukturerat och effektivt hela vägen in i mål. För oss är det viktigt att vi tar vara på och uppskattar människors olikheter, först då kan vi möta kunder, kandidater och kollegor på bästa möjliga sätt.

Vi hoppas att denna ansökan inspirerar dig och att du vill komma och inspirera oss!


ÖVRIGT
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag. I Västerås stad strävar vi efter att varje dag leva upp till vår värdegrund "Alltid bästa möjliga möte". Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för att få en stolt och välfungerande stad.

Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-11
Ange följande referens när du ansöker: 2017/00917
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-konsult Marie Demark 021-39 22 04
Enhetschef Anna Gunnesson 021-39 15 16
HR-konsult Maria Thunberg 021-39 36 16

Företag
Västerås stad

Adress
Västerås stad
Västerås
72187 Västerås

Kontorsadress
Stadshusentrén, Fiskartorget 72187 Västerås

Jobbnummer
3821887

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås stad: