HR-konsult inriktning lön

Halmstads kommun, HR Service / Administratörsjobb / Halmstad
2023-02-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult inriktning lön" (publicerad 2024-04-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, HR Service i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 9000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Serviceförvaltningen bidrar till en bättre vardag för kommunens invånare och verksamheter med tjänster inom bland annat måltider, fastighets- och verksamhetsservice, IT, fordon, personal- och löneadministration samt invånarvägledning.
Brinner du för att ge bra service? Välkommen till oss, en professionell organisation i ständig utveckling som arbetar aktivt med service och engagemang.

HR Service är en viktig enhet i kommunen. Det är vi som ser till att kommunkoncernens medarbetare får rätt lön i rätt tid. Halmstads kommun arbetar med att effektivisera, utveckla och modernisera arbetet med HR-frågor. Förändringsarbetet innebär utvecklingsarbete med digitalisering och självservice som målsättning - ett arbete som är påbörjat men ännu inte färdigställt. HR Service har också ansvar för projektledning, utbildning och support vid införandet av ny systemfunktionalitet i kommunen, och systemportföljen består i nuläget av HR systemet Heroma, rekryteringssystemet Visma Recruit och incidentrapporteringssystemet KIA.

HR Service levererar HR-tjänster med ett fokus på utbetalning lön, vi hanterar förmåner och försäkringar. Vi tillhandahåller systemförvaltning, utbildning och support i HR-systemet Heroma. Vi levererar även administrativa uppgifter som t ex utfärdandet av diverse intyg till kommunens förvaltning och bolag. HR Service har ca 35 anställda fördelat på två områden: område Lön och område System och analys, pension och utbildning.

Publiceringsdatum
2023-02-09

Arbetsuppgifter
Är du en serviceinriktad problemlösare som vill arbeta med lön och avtal?
Vill du ha möjlighet att arbeta i en verksamhet där du får växa och utvecklas?
Då kan det vara dig vi söker som ny kollega inom område lön!

Område lön är indelat i tre team och består i dagsläget av cirka 20 personer. Hos oss blir du en del av ett team där du och dina kollegor arbetar tillsammans för att leverera god service med kunden i fokus. Vi tar tillvara på varandras kompetenser och ser det som självklart att hjälpas åt över teamgränserna.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer vara att arbeta med ärendehantering via vårt ärendehanteringssystem Nilex samt telefonsupport. Du förväntas stödja kommunkoncernens chefer och medarbetare i frågor gällande anställningar, lön, handhavande i Heroma självservice och tolkning av avtal. Tempot kan vara varierande under månaden och kan öka inför att lönen ska göras klar.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
• In- och avregistrera anställningsuppgifter i HR-systemet Heroma
• Frånvaro och avvikelsehantering
• Schemahantering och schemaläggning
• Utfärda arbetsgivar- och tjänstgöringsintyg
• Hantera inkomstförfrågningar från myndigheter
• Support till chefer och anställda via ärendehanteringssystemet och via telefonsupport
• Ingå i kompetensgrupper som arbetar med exempelvis förmåner, utmätningar, sekretess och LAS-frågor. Det kan även på sikt också innebära att man kan delta vid utbildning och informationsaktiviteter vid behov.

Kvalifikationer
Du har en eftergymnasial utbildning inom lön, personal eller ekonomi eller utbildning som vi bedömer som likvärdig. Du har en god systemförståelse och erfarenhet av att arbeta i Microsoft 365 och i HR-system. Det är extra meriterande om du tidigare har arbetat i Heroma.

Du har erfarenhet av arbete med lön- och avtalsfrågor och en god svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av support- och servicefrågor och vi ser gärna att du har erfarenhet av kommunal verksamhet.

Som person är du kommunikativ och har förmågan att skapa goda relationer med personer på alla nivåer. Du håller dina sakkunskaper uppdaterade och delar med dig av dem. Du kan skapa struktur och lyfta blicken för att se den komplexa helheten. Du har ett öga för detaljer och en god analytisk förmåga. Du använder fakta som grund vid bedömningar och beslut och du kan utan svårighet följa våra processer och rutiner samt förmedla dem till kund på ett tydligt sätt.

ÖVRIGT
Som medarbetare hos oss delar och bidrar du till vår gemensamma arbetskultur. Den uttrycks i våra lönekriterier, se dem på https://tinyurl.se/4Nz

Vi uppmuntrar till god hälsa och regelbunden rörelse. Halmstads kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag till alla anställda.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.

Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C124769 - 2023".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)

Arbetsplats
Halmstads kommun, HR Service

Kontakt
Områdeschef lön
Ewa Lindquist
ewa.lindquist@halmstad.se

Jobbnummer
7432063

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, HR Service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, HR Service: