HR-konsult

Perstorps kommun / Administratörsjobb / Perstorp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Perstorp, Klippan, Örkelljunga, Hässleholm, Höör eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perstorps kommun i Perstorp, Hässleholm eller i hela Sverige

Vill du arbeta på en plats med optimism, där utveckling och lösningsfokus är framträdande drag? Där vi genom trygga arbetsplatser präglade av arbetsglädje skapar ett värde för kommunens invånare och där chefer och medarbetare kan trivas och utvecklas? Kan du bidra till denna anda, då är Perstorps kommun rätt för dig!

Perstorps kommun ligger centralt i norra Skåne och omsluts av en underbar natur som är så påtaglig att Du femhundra meter från stationen befinner Dig i skogsbrynet vid en vacker sjö. Ändå är omvärlden inte långt borta. Du når Malmöregionen på en dryg timme med bil eller tåg, Göteborg på drygt två timmar. Helsingborg ligger inom 40 minuter. Kommunen har drygt 7 500 invånare och ca 560 tillsvidareanställda.

Publiceringsdatum
2023-01-27

Beskrivning
Välkommen att bli en del av ett härligt gäng på kommunledningsförvaltningen i Perstorp! Perstorps kommun har i dag en liten HR-avdelning bestående av HR-chef samt en HR-konsult.

Då vår nuvarande HR-konsult valt att gå vidare till annat utmanande arbete söker vi nu dig som kan vara med i vår fortsatta resa mot en spännande framtid.

Dina arbetsuppgifter
Som HR-konsult kommer du på ett stödjande och konsultativt sätt att få arbeta med alla frågor inom HR-området även om dina specialområden är arbetsrätt, förhandling och lön. Detta innebär att du finns med som en viktig resurs i arbetet med att säkerställa och förstärka en gemensam ledningsfilosofi inom Perstorps kommun som bidrar till verksamhetens utveckling. Arbetet innehåller både stor bredd och stort djup.

Du kommer att specifikt ansvara för att driva utvecklingen inom arbetsrätts- och löneöversynsområdet i dialog med HR-chef. I detta ingår bl a att säkerställa att det finns rutiner och en struktur som underlättar för att få till bra processer som kan fungera som stöd i chefernas vardag men även att till viss del förvalta de system som vi arbetar i så att de innehåller de funktioner som behövs. Denna utveckling sker i dialog med förvaltningarna och du har i din vardag mycket kontakter med chefer och fackliga organisationer samt i viss mån även med politiker. Inom områdena arbetsrätt och lön är du huvudsaklig kontaktperson och ansvarar för lag och avtalsfrågor samt förhandlingar. HR-servicecenter i Helsingborg hanterar löne- och pensionsfrågor för kommunens räkning och ett nära samarbete med dem är därför viktigt.

Kvalifikationer
Du har examen inom human resource management (HR/HRM) eller motsvarande från högskola/universitet eller dokumenterad erfarenhet och kunskap på motsvarande nivå. Arbetet är mycket självständigt och kräver att du har några års erfarenhet av arbete med HR-frågor på kvalificerad nivå. HR-funktionen är liten och därför behöver du ha förmåga att söka information på egen hand utanför kommunen. Det finns dock många kollegor inom ramen för Familjen Helsingborg som man kan vända sig till för rådfrågning.

Vi vill att du har ett genuint intresse av att arbeta med löne- och förhandlingsfrågor/arbetsrätt och fackkunskaper inom områdena. Meriterande är om du har erfarenhet av driva utvecklingsarbete inom något eller båda områdena. Du måste också ha en vilja och beredskap för att arbeta inom alla arbetsområden inom HR vilket gör att arbetet kräver ett gott mått av flexibilitet men också bredd i kompetenser inom området.

Du måste ha god förståelse för beslutsprocesser i en offentlig verksamhet. Som person behöver du trivas med att arbeta självständigt, vara drivande, utvecklingsorienterad, gilla dialog och utmanas av att få ihop helheten samt vara strukturerad utan att tappa flexibiliteten. För att lyckas i rollen ser vi att du har lätt för att etablera förtroendefulla relationer, du är lyhörd för chefernas behov och har en förmåga att på ett pedagogiskt sätt förmedla information. Samarbete och tillit är utgångspunkter för vårt arbete och måste även vara det för dig.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringsvägar och publiceringskanaler, varför vi vänligen undanber oss all kontakt med försäljare i detta ärende.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/90".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perstorps kommun (org.nr 212000-0910)

Arbetsplats
Kommunledningsförvaltningen

Kontakt
Lottie Kvick
0435-39306

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Perstorps kommun

Jobbnummer
7388657

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perstorps kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perstorps kommun: