HR-konsult

Lindesbergs kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Lindesberg
2022-02-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult" (publicerad 2024-04-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Personalenheten i Lindesberg

Välkommen till personalenheten vid Lindesbergs kommun! Vi är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer och medarbetare inom kommunens olika verksamheter. På vår enhet jobbar idag 15 personer inom områdena personal, lön, vikariesamordning, hälsoutveckling och administration.

Vi söker nu en HR-konsult som vill vara en del av vårt team. Du kommer till en arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor med bred kompetens, där samarbete och kollegialt stöd är viktigt. Vi arbetar med att ge konsultativt stöd till chefer inom våra olika kompetensområden. Vårt mål är att ge dig rätt förutsättningar till ett intressant och meningsfullt arbete som gör skillnad!


Publiceringsdatum
2022-02-04

Arbetsuppgifter
Du kommer arbeta med att ge konsultativt stöd till chefer inom olika arbetsrättsliga frågor. Rollen är bred och innehåller stor variation och du kommer arbeta med både operativa och strategiska frågor som berör hela personalområdet.

Arbetet som HR-konsult är dynamiskt och varierande. För att du ska trivas hos oss är det en fördel om du gillar när det händer saker och vill arbeta med flera parallella processer. Arbetet är ofta händelsestyrt och kräver en förmåga att kunna planera men samtidigt snabbt ställa om och prioritera. Tillsammans arbetar vi lösningsfokuserat och bidrar med olika perspektiv och kompetens, för verksamhetens bästa.

Ditt uppdrag kommer inledningsvis riktas mot att ge stöd till Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen där verksamheterna Gata/Park/Idrott, Lokalvård, Vatten och avlopp samt Återvinning ingår. Inom förbundet arbetar idag ca 200 medarbetare. Det finns förslag på förändringar som kan komma att påverka förbundets organisation och i denna roll kommer du vara ett viktigt stöd i fortsatt process och förändringsresa. Nuvarande HR-konsult som stödjer verksamheten ska vara föräldraledig så du tar över ett väl inarbetat uppdrag. Du kommer att arbeta brett med operativa frågor som t.ex. arbetsrätt, rekrytering, rehab, arbetsmiljö och det ingår allt från enkla rutinuppgifter, systemfrågor, förhandlingar till strategiska frågor.

I förlängningen kommer ditt uppdrag att kunna utvecklas vidare baserat på din kompetens och intresse inom HR-området. Vårt mål är att erbjuda dig en tjänst där möjligheten finns att växa, oavsett om det innebär att specialisera dig inom något HR-område eller ge stöd till andra verksamheter på sikt.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad personalvetare och har tidigare erfarenhet av ett brett kvalificerat HR-arbete, gärna inom offentlig sektor. För att lyckas i din roll ser vi att du har kunskap och erfarenhet av arbetsrätt, arbetsmiljö, rekrytering, rehab och samverkan.

Som person är du engagerad, driven och är självständig i ditt arbete. Du tilltalas av variation och tempo och är inte rädd för att ta dig an nya utmaningar. I mötet med andra är du serviceinriktad, lösningsfokuserad, lyhörd och förtroendeingivande. Du bidrar till gruppens framgång genom en stor initiativförmåga, samarbetsförmåga och positiv attityd. Du förväntas kunna skapa goda och långsiktiga relationer samt ha en helhetssyn på organisationen. Vi tror att struktur och planering är viktigt för dig samtidigt som du har förmågan att snabbt ställa om. Du är en duktig kommunikatör och har en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Körkort B är ett krav.

ÖVRIGT
Vi erbjuder motionstimme/motionspeng, flextid och du har möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar, när arbetsuppgifterna är lämpliga för det.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lindesbergs kommun, Personalenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS:A 2022/4".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015), https://www.lindesberg.se/naringslivocharbete/jobbahososs/formaner.4.7dda4811619384d2a82aac.html

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lindesbergs kommun, Personalenheten

Kontakt
Personalchef
Carina Fyrpil
carina.fyrpil@lindesberg.se
0581-810 20

Jobbnummer
6313711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun, Personalenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun, Personalenheten: