HR-konsult

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Vill du vara med och göra Krokoms kommun till en ännu bättre arbetsgivare? Då en av våra kollegor går vidare för att utvecklas inom ett annat yrke söker vi dig som vill komplettera vår HR-avdelning.
En dag på HR-avdelningen
Vår HR-avdelning består av 11 personer med olika erfarenheter och kunskaper som tillsammans bidrar till en hög kompetens inom HR-området. Vårt uppdrag är att ge stöd till förvaltningsledningar och chefer, driva strategiska arbetsgivarfrågor samt ansvara för kommunens lönehantering.
Hos oss ges du möjlighet att arbeta med bredden inom HR samtidigt som du har möjlighet att fördjupa dina kunskaper inom något specialistområde. Den största delen av arbetet handlar om verksamhetsnära konsultativt chefsstöd till någon av våra förvaltningar. Du kommer även att delta i arbetet med övergripande och strategiska HR-frågor inom kommunen.
Efter ett annorlunda år där mycket långsiktigt arbete fått stå tillbaka, laddar vi nu för att jobba vidare med att utveckla vårt stöd till cheferna samt våra processer och rutiner. Allt med det övergripande målet att bidra till Krokoms kommun som attraktiv arbetsgivare.
Din kompetens
Vi söker dig som har ett förtroendeskapande agerande och är lyhörd för organisationens utmaningar och behov. Du är även lösningsorienterad och självständig men med god förmåga till samarbete. Du är trygg i dig själv, kommunikativ och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen.
Våra kärnvärden är välkomnande, modig, nära och pålitlig. Självklart ställer du upp på och vill vara en del av en kultur som speglar dessa.
Din utbildningsbakgrund innehåller en akademisk examen med inriktning mot HR eller annan kompetens som vi bedömer som likvärdig. Arbetslivserfarenhet är ett krav och det är en stor fördel om du har erfarenhet av HR-arbete. Du är bekväm med digitala arbetssätt och verktyg.
Utvecklas med glädje
Hos oss blir du en viktig del av vårt team, där vi med tydligt eget ansvar även bidrar till helheten för kommunens bästa. Vi strävar efter att hela tiden utveckla våra kompetenser och är generösa med att dela med oss av våra kunskaper till varandra. Det finns en god gemenskap där vi stöttar och hjälper varandra att lyckas.
Hälsning från din blivande chef
Tillsammans med ett gäng härliga kollegor vill jag ge dig möjlighet att utvecklas i din roll som HR-konsult, utifrån den erfarenhet och de kunskaper du har med dig. Det är viktigt för mig med förtroende och öppen dialog. Mitt mål som chef är ett synligt och nära ledarskap där jag vill vara ett bra stöd för dig och övriga inom avdelningen.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Publiceringsdatum
2021-06-30

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Krokoms kommun
Offerdalsvägen 8
83580 Krokom

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (visa karta)
835 80  KROKOM

Arbetsplats
Krokoms Kommun

Jobbnummer
5838065

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: