HR-konsult

Experis AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis söker en HR-konsult med inriktning mot arbetsrätt för ett konsultuppdrag hos en statlig verksamhet i centrala Stockholm. Har du tidigare erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och projektledning inom HR-området? Är du dessutom bra på arbetsrätt, systematiskt arbetsmiljöarbete och projektledning?
Läs mer om uppdraget nedan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om arbetsplatsen
Du kommer att bidra till att utveckla en organisation som efter mer än 250 år sjuder av nyfikenhet, upptäckaranda och kreativitet. Vi erbjuder en dynamisk miljö där många olika professioner och kompetenser arbetar tillsammans. Arbetsplatsen är ett av landets mest populära besöksmål med ca 700 000 besökare per år. Här bedrivs framgångsrik forskning och samhällsviktig miljöövervakning.


Publiceringsdatum
2020-08-26

Dina arbetsuppgifter
De operativa och löpande arbetsuppgifterna kommer bl.a. bestå av:
• Att i samverkan med chefer genomföra kompetensbaserade rekrytering och andra administrativa arbetsuppgifter som hör till bemanningsfrågor
• Arbetsmiljöfrågor så som tex. rehabilitering och bidra till löpande arbetet inom SAM
• Besvara arbetsrättsliga frågor
• Genomföra lönekartläggningar som är en del av lönebildningsarbetet
• Planera och genomföra olika informations- och utbildningsinsatser
• Vara huvudadministratör för Visma recruit och hantera ett undersöknings- och rapporteringsverktyg i samband med införandet av temperaturmätningar

Beroende på din erfarenhet och bakgrund kommer du även få arbeta med uppgifter som är av mer strategisk natur så som:
• att bidra till att utveckla SAM (systematisk arbetsmiljöarbetet)
• att ansvara för införandet av temperaturmätningar (medarbetarundersökning)
• att fortsätt implementeringen av kompetensbaserad rekrytering på myndigheten samt
• att bidra till att uppdatera riktlinjerna för rekrytering kopplat till myndighetens nya samverkansavtal
• att i lönebildningsarbetet förväntas du tillsammans med personalchef, chefer och arbetstagarrepresentanter bidra till att utveckla myndighetens lönebildningsarbete

Kvalifikationer
Du ska ha en genomförd och relevant universitetsexamen inom personalområdet tex. personal- och arbetslivsprogrammet eller motsvarande examenutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du dessutom genomgått en relevant projektledarutbildning så är detta meriterande.

Det är viktigt att du har:
• Flerårig erfarenhet av kvalificerat personalarbete (både bredd och djup önskas)
• Flerårig erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering
• Flerårig erfarenhet av processledning vilket innebär att man självständigt har drivit utvecklingsprojekt som påverkar hela eller större delar av en organisation.
• Flerårig och nyligen erfarenhet av att jobba inom staten

Förutom detta är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att ha genomfört kompetens- och bemanningsinventeringar
• Erfarenhet av att ha genomfört olika workshops inom t.ex. risk- och konsekvensanalyser
• Erfarenhet av att ha jobbat inom flera statliga organisationer
• Erfarenheter av att ha jobbat inom den privata marknaden

Du behöver även ha:
• Goda kunskaper i rekrytering alt. kompetensbaserad rekrytering
• Goda kunskaper i systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM)
• Goda kunskaper i arbetsrätt
• Kunskaper i att driva lönebildningsarbete
• Goda kunskaper och bra på att skriva och formulera sig

Det är även meriterande om du har:
• Arbetat i akademisk och kunskapstät miljö, gärna inom forsknings- och/eller universitet- och högskoleverksamhet
• Arbetat med GDPR kopplat till personalfrågor
• Arbetat med Visma eller liknande system
• Arbetat med ett undersöknings- och rapporteringsverktyg i samband med tex. medarbetarundersökningar
• Goda kunskaper i engelska såväl som i HR-engelska

Vi tror att du som söker tjänsten behöver vara bra på att planera- och organisera, är analytisk och dessutom har en god samarbetsförmåga.

Vad kan Experis erbjuda dig?
På Experis Finance är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Genom en anställning hos oss får du en gedigen kompetensutveckling genom längre, kvalificerade uppdrag. Vi finns över hela Sverige och har majoriteten av Sveriges mest attraktiva företag som kunder.
Konsultcheferna på Experis är duktiga på att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, samt är mycket kunniga gällande Sveriges arbetsmarknad. Tillsammans med dig bygger vi en individuell karriärplan.
Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.
Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Experis, men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Louise Helin på telefonnummer: 0730 443 441 eller via e-post: louise.helin@se.experis.com. Sök tjänsten senast den 2020-09-03.
Vi jobbar med löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen



Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3f0ab5df-f990-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis Finance

Jobbnummer
5334657

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: