HR-konsult

Avesta kommun, Kommunkansliet / Administratörsjobb / Avesta
2020-06-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult" (publicerad 2020-12-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommun, Kommunkansliet i Avesta

Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid - vill du vara med?

Personalenhetens uppdrag är att leda, samordna och utveckla kommunövergripande HR-processer samt att med god service och hög kvalitet ge stöd i operativa personalfrågor. Då en av våra medarbetare provar annat jobb, i hemkommunen, söker vi nu en vikarie för henne. Vikariatet sträcker sig till 28 februari 2021, med möjlighet till förlängning. Vi erbjuder dig ett kvalificerat och utvecklande arbete i en arbetsgrupp med stort engagemang. Vi värnar om både bredden och djupet inom våra områden - Vi vill vara i framkant inom HR!


Publiceringsdatum
2020-06-08

Arbetsuppgifter
I den här tjänsten har du en bred roll inom HR. Du är en strategisk och operativ partner till kommunkoncernens chefer. Utgångspunkten för ditt arbeta är ett coachande förhållningssätt som bygger på lyhördhet, integritet och leverans. Utifrån lagar, avtal och etiska hänsynstagande stödjer och utbildar du våra chefer i HR-relaterade frågor. Du möter våra chefer ute i verksamheterna men även digitalt och på vårt kontor.

Din huvudsakliga arbetsuppgift är att ge konsultativt stöd till våra chefer i arbetsrättsliga frågor. Det innebär bland annat att du tolkar lagar och avtal, bistår våra chefer vid individärenden samt är ett stöd vid arbetslivsinriktad rehabilitering. Du har en viktig roll i fackliga förhandlingar och vid organisationsförändringar. Du arbetar även med löneöversynen.

Din dator är ett viktigt verktyg i vardagen. Vi arbetar i Office 365. Du tar fram uppgifter och statistik ur Personec och WinLas. I arbetsuppgifterna ingår även att arbeta med dokumentation och uppdatering av information på exempelvis intranätet. Som HR-konsult är det därför viktigt att du har lätt för att arbeta i olika program och system.

För att säkerställa bästa möjliga kvalitet och hållbarhet arbetar vi på personalenheten i olika team. Det innebär att det kollegiala stödet alltid finns nära till hands.



Kvalifikationer
Vi söker dig som är personalvetare eller har annan utbildning inom arbetsrätt som bedöms likvärdig. Dina kunskaper i arbetsrätt är en förutsättning för att klara de grundläggande arbetsuppgifterna i tjänsten. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Har du dessutom arbetat inom HR i offentlig verksamhet kommer det hjälpa dig att snabbare komma in i arbetet och förstå den politiska processen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är trygg i dig själv. Du kan arbeta självständigt inom givna ramar. Du tar ansvar för och strukturerar dina arbetsuppgifter och din tid på ett effektivt vis. På vår enhet arbetar vi i team så en god samarbetsförmåga värdesätts högt. Samarbetsförmåga, lyhördhet och att vara serviceinriktad är också en viktig del i den konsultativa rollen och i mötet med andra samarbetspartners som exempelvis fackliga representanter och företagshälsovård.

Som HR-konsult kan du många gånger ställas inför komplexa situationer och vid dessa tillfällen är det extra viktigt att ha förmåga att ta in olika perspektiv och skapa dig en så god bild som möjligt av hela situationen. I vårt arbete gäller det att vara finkänslig inför olika omständigheter samtidigt som vi måste våga arbeta med svåra frågor. Bemötande och att ha hög integritet är extra viktigt vid dessa tillfällen.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Tidsbegränsat till 2021-02-28, med möjlighet till förlängning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Avesta kommun, Kommunkansliet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C39446/2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avesta kommun (org.nr 212000-2262), http://www.avesta.se

Arbetsplats
Avesta kommun, Kommunkansliet

Jobbnummer
5256882

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommun, Kommunkansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommun, Kommunkansliet: