HR-konsult

Norbergs Kommun / Administratörsjobb / Norberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norberg, Fagersta, Avesta, Hedemora, Smedjebacken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norbergs Kommun i Norberg, Fagersta eller i hela Sverige

Du är välkommen till den lilla kommunen med närhet till det stora. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.

Norbergs kommun söker nu en HR-konsult som tillsammans med HR-chefen kommer att stötta vår organisation genom en HR-leverans som verkligen gör skillnad. Vi söker dig som motiveras av möjligheten att få vara med på en utvecklande resa, bredda din kompetens och ta dig an nya utmaningar tillsammans med oss.

OM TJÄNSTEN
Som HR-konsult i Norbergs kommun erbjuds du ett omväxlande, stimulerande och utmanande arbete. Vi söker en HR-konsult som kan växla mellan det strategiska arbetet och det operativa arbetet inom HR frågor. Du är vår specialist inom arbetsmiljö och rehabilitering samt lönebildning. Även arbetsrättsfrågor och förhandlingar är en naturlig del i din vardag.
I rollen arbetar du med en bredd av HR-frågor och du är ansvarig för att tillsammans med HR-chef operativt stötta våra chefer och medarbetare. Nära kontakt med fackliga representanter är också ett naturligt inslag under din arbetsvecka. Ytterligare en viktig del i ditt jobb är att hela tiden förbättra vår HR-leverans och jobba med att analysera, utveckla och implementera processer i organisationen.

Du förväntas att självständigt ansvara för och hantera kvalificerade och ibland svåra processer/ arbetsuppgifter, vilket ställer krav på både nyfikenhet och hög kompetens. Viktiga utgångspunkter i vårt arbete är professionalitet, förtroendefulla relationer, samarbete och att arbeta målinriktat.

Publiceringsdatum
2019-12-13

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleexamen inom HR/personalområdet eller som har kvalifikationer som bedöms likvärdiga av arbetsgivaren. Du har erfarenhet av ett brett kvalificerat HR-arbete, gärna inom offentlig sektor eller i en större organisation. För att lyckas i din roll ser vi att du har kunskap och erfarenhet av arbetsrätt, arbetsmiljö, rekrytering, rehabilitering, kompetensförsörjning och samverkan.

Som person är du trygg i dig själv, lyhörd, flexibel och vill arbeta med ständiga förbättringar inom HR-området. Du är även som person strukturerad och har en god analytisk förmåga. Du har erfarenhet av att driva, genomföra och följa upp arbete samt förmåga att hantera många parallella processer. Du kommunicerar på ett tydligt och förtroendeingivande sätt och kan uttrycka dig väl, både muntligt och i skrift. Du har ett engagemang och en drivkraft att genom din kompetens bidra till verksamheternas utveckling. Du har god samarbetsförmåga med kollegor och andra aktörer både inom och utanför organisationen.

FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Fackliga företrädare nås via kommunens växel: 0223-290 00

ÖVRIGT
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Kommunen tillämpar rökfri arbetstid.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norbergs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "LK 13/19".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norbergs kommun (org.nr 212000-2072)

Jobbnummer
5000915

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

     

Prenumerera på jobb från Norbergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norbergs Kommun: