HR-konsult
Avesta kommunkansli / Administratörsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avesta kommunkansli i Avesta Något fantastiskt händer i Avesta!
Avesta kommun är mitt inne i ett stort utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. Med envishet, målmedvetenhet och uthållighet har vi nått våra delmål med lysande resultat. Vi är halvvägs mot vårt stora mål: År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt. Tänka annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans - vill du vara med?
Personalenheten, Avesta kommun söker en engagerad och nyfiken kollega till vårt team på sju medarbetare. Vi arbetar för att skapa förutsättningar för ett engagerat arbetsliv och trivsel på arbetsplatsen genom ett gott ledarskap och medarbetarskap. Personalenheten har i uppdrag att leda, samordna och utveckla kommunövergripande HR-processer och med god service och hög kvalitet ge stöd i operativa personalfrågor.
Publiceringsdatum2017-07-07ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta som operativ och strategisk partner gentemot kommunens förvaltningar och våra kommunala bolag. Du fungera som chefsstöd i frågor kring arbetsrätt, rehabilitering samt kompetensförsörjning och rekrytering. Du kommer ha ett särskilt ansvar för att driva frågor med fokus på employer branding och att Avesta kommun ska vara en attraktiv arbetsgivare. I din roll ingår även att arbeta med medarbetarskap.
Utgångspunkten för ditt arbete är ett coachande förhållningssätt som bygger på lyhördhet, integritet och leverans. Utifrån lagar, avtal, etik, moral och med uppsatta mål i fokus stödjer och utbildar vi våra chefer i HR-relaterade frågor. I den här tjänsten är du ute mycket och möter våra chefer och medarbetare i våra olika verksamheter.
För att säkerställa bästa möjliga kvalitet och hållbarhet arbetar vi på personalenheten i team kring olika fokusområden. Ingen fråga ska stå och falla med en person och som ansvarig för attraheraperspektivet i kompetensförsörjningen har du kollegor som stöd och bollplank. Tillsammans med dina kollegor på enheten kommer du även arbeta med utvecklingen av de personalstrategiska frågorna. Tjänsten ställer krav på en god analytisk förmåga samt en hög grad av drivkraft för att få till dynamiken i arbetet.
Vi erbjuder dig ett kvalificerat och utvecklande arbete i en organisation som värdesätter enheten som samarbetspartner. Du kommer arbeta i en arbetsgrupp med stort engagemang.
KvalifikationerVi söker dig som har en utbildning från personalvetarprogrammet eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Då tyngdpunkten i tjänsten ligger på chefsstöd avseende arbetsrättsliga frågor och attraheraperspektivet i kompetensförsörjningen är det viktigt att du har grundläggande kunskaper i arbetsrätt och gärna erfarenhet av att arbeta med employer branding, intern/extern kommunikation, mässor etc. Erfarenhet av att arbeta med social medier bidrar till att du snabbt kommer in i arbetsuppgifterna.
Viktigast av allt är dina personliga egenskaper och kompetenser. Vi vill att du är en person som känner dig trygg i dig själv, är stabil och prestigelös. Du har en kreativ ådra och ett nytänk som kan omsättas i praktiken. Det är viktigt att du är nyfiken och lyhörd med integritet. I vårt arbete gäller det att vara finkänslig inför olika omständigheter samtidigt som vi måste våga arbeta med svåra frågor. Du behöver vara serviceinriktad och kunna utveckla förtroendefulla relationer med dina samarbetspartners. Det är också viktigt att du känner dig mogen att kunna arbeta både i grupp men även att självständigt kunna driva ditt arbete.
Vi söker dig som också har ett stort intresse och gärna erfarenhet av att arbeta med kompetensförsörjningsfrågor strategiskt och operativt. Rekryteringsdelen är en väsentlig del i rollen varpå intresse och erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering också är av vikt.
I den här tjänsten är det av största vikt att du inte bara kan uttrycka dig väl i tal och skrift utan också har ett öga för layouter, text och bild tillsammans. Du producerar exempelvis annonser, broschyrer och liknande material varpå goda IT-kunskaper är av vikt. De program som finns i office-paketet använder du kontinuerligt och det är meriterande om du exempelvis kan indesign, photoshop eller liknande program.
Vi erbjuder dig ett spännande arbete med utvecklingsmöjligheter där du har ansvar för och stort inflytande på arbetsmetodik och strategi.
ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Vi har Medflyttarservice. Vi erbjuder stöd för att hitta arbete till eventuell medflyttare men också vid behov stöd avseende boende, barnomsorg, skola, fritids- och föreningsliv.
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: C14274/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMagnus Sörebö
magnus.sorebo@avesta.se 0226-64 56 61
Jenny Lyxell
jenny.lyxell@avesta.se 0226-6456 89
FöretagAvesta kommunkansli
AdressAvesta kommunkansli
Corneliusgatan 16
77481 Avesta
Kontorsadress77481 Avesta
Jobbnummer 3594979
Observera att sista ansökningsdag har passerat.