HR-konsult

Hogia Professional Services AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Professional Services AB i Stockholm, Stenungsund eller i hela Sverige

I bolaget finns Hogias samlade konsultverksamhet för utbildningar, implementationer och konsultationer inom lön och HR-området. Konsultfältet är främst hos externa kunder men även en del interna uppdrag förekommer. Verksamheten består idag av ca 20 personer fördelade på 3 orter, Stenungsund, Örebro och Stockholm. Placeringsort för rollen är Stockholm.

Publiceringsdatum
2016-07-11

Om tjänsten
Hogia har en fantastisk position på marknaden, under 30 år har vi utvecklat kompetens samt hjälpt våra kundföretag att utvecklas inom HR området.

Hogia är inne i en fantastiskt spännande fas, intresset från marknaden för våra systemstöd och vår kompetens bara ökar, vi utvecklar nya systemstöd som ytterligare skapar förutsättningar för tillväxt de kommande åren.

Arbetet som HR-konsult innebär att du hjälper våra kunder utveckla och effektivisera deras HR-funktion med stöd av vår systemlösning. Det innebär allt ifrån att hjälpa vår kund att börja använda ett nytt system till att vidareutveckla befintliga lösningar på HR-sidan. En del av arbetet kan även innebära utbildningar för såväl befintliga som nya kunder.

Resor ingår i tjänsten, oftast över dagen men det kan vara 2-3 övernattningar/månad.

Det är ett utvecklande och varierat arbete som ställer krav på flexibilitet och problemlösningsförmåga. Men i gengäld utmanas du och lär dig nya saker varje dag. Vi arbetar kontinuerligt med kompetensutveckling inom våra produkter och gällande regelverk för att på bästa sätt kunna hjälpa kunderna i våra olika branscher. 

Är du vår nya kollega?

Vi ser att du har erfarenhet inom konsultbranschen. Du kan ha arbetat inom linjen som personal/HR chef, som konsult eller specialist inom exempelvis lön. Du har sannolikt erfarenhet av att ansvara för kundrelationer och driva stora och små projekt.

Du har en akademisk utbildning, inom HR, med relevant inriktning och erfarenhet av administrativa programvaror riktade mot yrkesverksamma i branschen, alternativt en utbildning inom löneområdet så som YH. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av de processer som vi erbjuder systemstöd för inom HR, samt om du har kännedom om våra programvaror och arbetat aktivt i dem. 

Vi kommer att värdera dina personliga egenskaper högt. Du är målmedveten och flexibel med en hög egen drivkraft. Du har höga ambitioner och arbetar på ett strukturerat och metodiskt sätt för att skapa framgång. Du tycker om att vara ute på fältet och ha kundkontakt. Du har en öppenhet för snabb förändringstakt och är genuint lösningsfokuserad.  

Att arbeta hos oss

På Hogia arbetar vi långsiktigt, när vi utvecklar produkter, medarbetare och relationen till våra kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till personlig utveckling. Det är genom individuella resultat och en personlig drivkraft som du skapar din egen utveckling.

Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt.

Tillsammans vidareutvecklar och bygger vi vår verksamhet i små steg. Så har vi gjort sedan starten för 35 år sedan. Idag är vi 600 anställda i Hogiagruppen och har som mål att vara 700 anställda år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa?

Välkommen in med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Under semesterperioden har vi dock begränsad möjlighet att svara på frågor.

Kika gärna på filmen: Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se .

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-15
Ange följande referens när du ansöker: 2016/65
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Falk 0303-68893

Företag
Hogia Professional Services AB

Adress
Hogia Professional Services AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
2949802

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Professional Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Professional Services AB: