HR-konsult
Hrsupport i Östergötland AB / Administratörsjobb / Norrköping
2015-08-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult" (publicerad 2017-01-11) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hrsupport i Östergötland AB i Norrköping HRsupport är ett företag som erbjuder tjänster inom Human Resource. I dagsläget består företaget av två personer, men förfrågningar inom HR-området ökar och nu behövs förstärkning.
HRsupport erbjuder HR tjänster och konsultstöd med syfte att utveckla organisationer, från administration/operativa HR-tjänster till strategiutveckling/management. Är du rätt person kommer Du erbjudas ett spännande arbete och få möjlighet att vara med och vidareutveckla HRsupport till att erbjuda och förse marknaden med högkvalitativa HR-tjänster. Som medarbetare på HRsupport är Du en viktig tillgång för vår framtida utveckling.
HRsupport kännetecknas av:
Engagemang
Trygghet
Flexibilitet
Snabbt och enkelt
Publiceringsdatum2015-08-24Beskrivning av jobbetVi söker nu HR-konsult och tjänsten/arbetsuppgifterna kan komma att röra sig om:
• granska eller upprätta interna dokument såsom arbetsbeskrivningar, personalhandböcker, HR-policy och riktlinjer
• Att utveckla effektiva interna HR-processer
• Att utveckla nödvändiga HR-planer, till exempel arbetsmiljöplan och jämställdhetsplan
• Allmänt stöd i HR-relaterade frågor
• Kompetenskartläggning
• Kompetensutveckling
• Lönekartläggning / Lönefrågor
• Arbetsrätt / Fackliga förhandlingar
• Rekrytering / Introduktion
• Arbetsmiljöfrågor
• HR-kartläggning
• Jämställdhetsfrågor
• Personal-/chefshandbok
• Policies och riktlinjer för HR
Arbetet sker ute hos uppdragsgivare och kommer att anpassas efter uppdragsgivarens behov och önskemål kring HR-relaterade frågor. Arbetet kan å ena sidan vara "stressigt och mycket att göra" men å andra sidan väldigt utmanande och intressant då det ständigt dyker upp nya situationer.
Dina personliga egenskaperDu är en person som är utbildad inom PA och har arbetat några år i yrket, troligtvis ca 3-5 års erfarenhet. Arbetstiderna kommer att vara dagtid och heltid/deltid beroende på ditt önskemål och efterfrågan hos uppdragsgivare.
Meriterande är om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och van att sätta kunden i fokus. Du tycker det är kul när det händer mycket och är bra på att hålla många uppgifter och processer igång samtidigt. Genom ditt engagemang, självständighet och tempo visar du på dina ambitioner och att du vill gå långt i din karriär.
Din personlighet kräver att du trivs att arbeta som konsult ute hos uppdragsgivare. Arbetet kan innebära arbete hos mer än en uppdragsgivare vilket betyder att du själv måste vara flexibel som person och drivas av att lösa problem.
Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil.
Skicka in din ansökan snarast, uppdragen finns och väntar på dig
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid/Deltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-04
Bifoga CV och personligt brev.
Ange följande referens när du ansöker: 201501
Ansökan kan skickas till e-postadress:
erika.werme@hrsupport.seKontaktErika Werme 0701447438
erika.werme@hrsupport.seFöretagHrsupport i Östergötland AB
AdressHrsupport i Östergötland AB
Hästhovsvägen 6
60366 Norrköping
KontorsadressHästhovsvägen 6
Norrköping
Övriga kontaktuppgifterE-postadress:
erika.werme@hrsupport.se Jobbnummer 2402805
Observera att sista ansökningsdag har passerat.