HR-konsult

Tierps kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Tierp
2014-04-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult" (publicerad 2015-04-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Tierp, Älvkarleby, Östhammar, Gävle, Sandviken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tierps kommun, Personalenheten i Tierp

Nära handlar idag mer om tid än om avstånd. Tierp når du på mindre än en timme från t.ex. Stockholm, Uppsala eller Gävle. Personalenheten är placerad i Tierps kommunhus som är beläget ca 5 minuters promenadväg från pendeltåg och busstation.

Personalenheten leds av personalchef och består av tre HR-konsulter, samt ett Lönecentrum med 13 medarbetare. Arbetsplatsen kännetecknas av engagerade medarbetare som bidrar till kommunens välfärd med sin höga kompetens och goda serviceanda. Trivseln är hög och sjukfrånvaron är låg.

Vi arbetar utifrån kommunens värdeord mod, ansvar, kundfokus, respekt och framtidstro.

Läs gärna mer om oss på vår hemsida - www.tierp.se

Publiceringsdatum
2014-04-16

Arbetsuppgifter
Kommunens HR-konsulter arbetar som generalister och arbetsuppgifterna är av både operativ och strategisk karaktär.

Det innebär kvalificerat stöd till chefer och medarbetare inom hela personalområdet, t.ex. rehabilitering, arbetsrätt, förhandling, arbetsmiljö, rekrytering etc.

En självklar del i ditt arbete blir att delta i kommunens långsiktiga utvecklingsarbete inom HR-området. Vi lägger stort fokus på att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla de kompetenser som kommunen behöver.

Kvalifikationer
Vi förutsätter att du har högskole-/universitetsexamen inom personalområdet, t.ex. PA-programmet. Vi ser gärna att du har ett brinnande intresse av arbetsrätt.

För att lyckas med arbetsuppgifterna behöver du vara prestigelös. Du har ett konsultativt förhållningssätt i kombination med förmåga att skapa förtroende, upprätthålla goda relationer och lätt för att samarbeta.

Arbetet kräver att du är flexibel och lyhörd. Du är en god organisatör, har förmåga att prioritera och sätter dig snabbt in i nya uppgifter.

Du uttrycker dig väl, både muntligt och skriftligt och har god datavana. Vi vill att du har minst tre års erfarenhet av kvalificerat personalarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor med förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-04
Intervjuer sker löpande.
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ange följande referens när du ansöker: A390453
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Berggård Nygren, Personalchef 0293-21 84 23 eva.berggardnygren@tierp.se
Ann-Charlotte Westman, HR-konsult 0293-218313 lotta.westman@tierp.se
Frida Wikström, HR-konsult 0293-21 82 42 frida.wikstrom@tierp.se

Facklig kontakt
Kjell Ivarsson Karlsson, Vision 0293-218614 vision190@tierp.se
Linda Isaksson Vestberg, SSR/Socialsekreterare 0293-21 82 72 linda.isakssonvestberg@tierp.se

Företag
Tierps kommun, Personalenheten

Adress
Tierps kommun, Personalenheten
Centralgatan 7
81580 Tierp

Jobbnummer
1845438

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tierps kommun, Personalenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tierps kommun, Personalenheten: