HR-konsult

Tierps kommun / Administratörsjobb / Tierp
2014-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult" (publicerad 2024-01-31) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Tierp, Älvkarleby, Östhammar, Gävle, Sandviken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tierps kommun i Tierp, Gävle, Uppsala eller i hela Sverige

Nära handlar idag mer om tid än om avstånd. Tierp når du på mindre än en timme från t.ex. Stockholm, Uppsala eller Gävle. Personalenheten är placerad i Tierps kommunhus som är beläget ca 5 minuters promenadväg från pendeltåg och busstation.

Personalenheten leds av personalchef och består av tre HR-konsulter, samt ett Lönecentrum med 13 medarbetare. Arbetsplatsen kännetecknas av engagerade medarbetare som bidrar till kommunens välfärd med sin höga kompetens och goda serviceanda. Trivseln är hög och sjukfrånvaron är låg.

Vi arbetar utifrån kommunens värdeord mod, ansvar, kundfokus, respekt och framtidstro.

Läs gärna mer om oss på vår hemsida - www.tierp.se

Publiceringsdatum
2014-01-10

Arbetsuppgifter
Kommunens HR-konsulter arbetar som generalister och arbetsuppgifterna är av både operativ och strategisk karaktär.

Det innebär kvalificerat stöd till chefer och medarbetare inom hela personalområdet, t.ex. rehabilitering, arbetsrätt, förhandling, arbetsmiljö, rekrytering etc.

En självklar del i ditt arbete blir att delta i kommunens långsiktiga utvecklingsarbete inom HR-området. Vi lägger stort fokus på att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla de kompetenser som kommunen behöver.

Kvalifikationer
Vi förutsätter att du har högskole-/universitetsexamen inom personalområdet, t.ex. PA-programmet.

För att lyckas med arbetsuppgifterna behöver du vara prestigelös. Du har ett konsultativt förhållningssätt i kombination med förmåga att skapa förtroende, upprätthålla goda relationer och lätt för att samarbeta.

Arbetet kräver att du är flexibel och lyhörd. Du är en god organisatör, har förmåga att prioritera och sätter dig snabbt in i nya uppgifter.

Du uttrycker dig väl, både muntligt och skriftligt och har god datavana. Vi vill att du har minst tre års erfarenhet av kvalificerat personalarbete inom offentlig sektor med förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-26
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ange följande referens när du ansöker: A370788
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Berggård Nygren, Personalchef 0293-21 84 23 eva.berggardnygren@tierp.se
Ann-Charlotte Westman, HR-konsult 0293-218313 lotta.westman@tierp.se
Ann-Sofie Jonsson, HR-konsult 0293-21 84 50 ann-sofie.jonsson@tierp.se

Facklig kontakt
Personalorganisationernas företrädare nås via ko 0293-21 80 00

Företag
Tierps kommun

Adress
Tierps kommun
Centralgatan 7
81580 TIERP

Jobbnummer
1745873

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tierps kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tierps kommun: