HR-generalister med fokus rekrytering

Ekobrottsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten i Stockholm, Uppsala, Örebro, Linköping, Sundsvall eller i hela Sverige

Ekobrottsmyndigheten är en myndighet med specialister som bedriver en heltäckande brottsbekämpning genom att förebygga, upptäcka, avbryta, utreda och lagföra ekonomiska brott. På myndigheten arbetar cirka 650 medarbetare med olika kompetenser såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister. Alla kompetenser och yrkesroller är samlade under samma tak och vi arbetar tillsammans för att bidra till ökad trygghet och minskad ekonomisk brottslighet.

Vill du vara med och bidra till Ekobrottsmyndighetens tillväxt och utveckling med målet att bekämpa ekonomisk brottslighet? Vi erbjuder en arbetsplats där du arbetar teambaserat tillsammans med kvalificerade och engagerade medarbetare.

Ekobrottsmyndigheten växer och nu söker vi er som vill vara med och bidra till att myndigheten kan rekrytera den kompetens som verksamheten behöver.

Din arbetsplats och ditt team Ekobrottsmyndigheten är en myndighet med specialister som bedriver en heltäckande brottsbekämpning genom att förebygga, upptäcka, avbryta, utreda och lagföra ekonomiska brott. Alla kompetenser och yrkesroller är samlade under samma tak och vi arbetar tillsammans för att bidra till ökad trygghet och minskad brottslighet genom att bekämpa ekonomisk kriminalitet.

HR-enheten på Ekobrottsmyndighetens huvudkontor består av 10 kunniga och engagerade medarbetare som arbetar med frågor inom HR, lön och utbildning. Enheten ger stöd och rådgivning till myndighetens chefer i frågor som rör rekrytering, arbetsmiljö, ledarskap, medarbetarskap och teamarbete, rehabilitering, lönebildning och arbetsrättsliga frågor. Enheten består av ett relativt nytt team och befinner sig i en spännande fas.

Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med att ge professionellt stöd till verksamhetens chefer främst vad gäller rekrytering. Du har ett viktigt uppdrag att tillsammans med rekryterande chefer försörja myndigheten med rätt kompetens. Du kommer att arbeta med rekryteringsprocessens alla delar så som annonsering, urvalsarbete, genomförande av intervjuer tillsammans med rekryterande chefer, referenstagning samt tillhörande administration under och vid avslut av processen. Annan personaladministration ingår även i rollen. Det kan även bli aktuellt med annat chefsstöd i dagliga operativa frågor även om huvudfokus i rollen är att arbeta med rekrytering.

Ditt arbetssätt präglas av professionalitet, proaktivitet och effektivitet. Arbetet är brett och varierat och du kommer att få ta stort eget ansvar. Du kommer i samarbete med dina kollegor på HR-enheten ha en omväxlande och spännande vardag.

Vi söker dig som har: * Högskoleutbildning med inriktning inom HR eller beteendevetenskap eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Cirka tre års aktuell erfarenhet av att driva rekryteringsprocesser tillsammans med rekryterande chefer
• Erfarenhet av arbete med personal- och rekryteringsadministration
• Mycket god administrativ förmåga
• Erfarenhet av arbete i olika IT-system med en god förmåga att lära dig nya IT-system
• God kommunikativ förmåga på svenska, i tal och skrift

Det är meriterande om du har: * Erfarenhet av att ha arbetat med rekrytering i statlig myndighet
• Erfarenhet av att ge ett professionellt och coachande chefsstöd inom HR-området
• Erfarenhet av mängdrekrytering
• Arbetat med rekryteringssystem, gärna med Easycruit
• Arbetat med diarieföring

Mer om dig Vi söker dig som tycker om att jobba med rekrytering, att ge service och har en mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer. För att lyckas i ditt arbete trivs du i en roll med många kontaktytor, du har en god förmåga att samarbeta i team och har lätt för att kommunicera med andra.

Du är driven och ansvarstagande och kan arbeta självständigt. Du tycker om att ge service, är prestigelös, nyfiken, flexibel och öppen för nya lösningar. Som person har du gott omdöme och är pålitlig. Du är noggrann samtidigt som du ser till helheten och har förmåga att planera och strukturera ditt arbete.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy, EBM-modellen .

Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Ylva Sundberg, tfn 010-562 90 49. Fackliga företrädare för Saco-S är John Keränen, tfn 010-562 92 23, för ST Karin Hallström Norberg, tfn 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10.

Information om anställningen * Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning
• Arbetsort: Stockholm med central placering vid Ekobrottsmyndighetens huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm
• Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
• Lön: Individuell lönesättning tillämpas

På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Personlig hälsa värdesätts och uppmuntras och det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv.

Ta gärna del av våra förmåner på: https://www.arbetsgivarverket.se/globalassets/avtal-skrifter/skrifter/210520-jobbastatligt_sve.pdf

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att ske.

Ansök Ekobrottsmyndigheten behandlar dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://www.ekobrottsmyndigheten.se/om-webbplatsen/dina-personuppgifter/ .

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer EBM2023-377 via brev till adressen Hantverkargatan 15, Box 22098, 104 22 Stockholm.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 23 april 2023.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ekobrottsmyndigheten (org.nr 202100-4979), http://www.ekobrottsmyndigheten.se

Jobbnummer
7622472

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekobrottsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekobrottsmyndigheten: