HR-generalist till Skara stift
Badenoch & Clark / Ekonomiassistentjobb / Skara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Skara,
Götene,
Lidköping,
Falköping,
Skövde eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Skara,
Götene,
Lidköping,
Falköping,
Skövde eller i
hela Sverige Skara stift är en del av Svenska kyrkan. Stiftet har omkring 570 000 invånare och nära 65 procent är medlemmar i Svenska kyrkan. Vid stiftskansliet i Skara arbetar omkring 50 personer med att på olika sätt stödja arbetet i de 43 pastorat och församlingar som utgör kyrkans lokala organisation.
Vi söker en HR-generalist
Vi söker dig som tycker om att arbeta brett med HR-frågor. Tjänsten i stiftsorganisationen innehåller flera olika arbetsuppgifter, och erbjuder därför både stimulans och möjligheter till utveckling på en rad områden.
Publiceringsdatum2018-11-07Om tjänstenDu kommer att utgöra ett viktigt stöd för stiftsorganisationens chefer. Du kommer också i förekommande fall ge stöd i HR-frågor till stiftets pastorat och församlingar. Du arbetar självständigt med arbetsrätt, rekrytering, arbetsmiljö, lönebildning, rehabilitering och med policys inom HR-området. I tjänsten ingår också administrativa uppgifter. Dit hör att formulera anställningsavtal och att skriva protokoll i samband med MBL och skyddskommitté.
I din roll samarbetar du bland annat med Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation, fackliga organisationer, företagshälsovård och stiftsstyrelsens personaldelegation.
Vem är du
Du behöver ha en relevant examen från universitet eller högskola, och du bör ha minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. För tjänsten behöver du kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift, ha goda kunskaper i Officepaketet och ha vana att arbeta i IT-system inom HR.
Vi ser gärna att Du har erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter inom Svenska kyrkan. Arbetet innebär att representera och företräda kyrkan och du ska därför dela Svenska kyrkans värderingar.
Som person är du kunnig, empatisk och har ett konsultativt förhållningssätt. Du har integritet, är strukturerad och klarar att prioritera. Du driver HR-frågorna utifrån verksamhetens värdegrund på ett konstruktivt sätt tillsammans med din uppdragsgivare. Eftersom vissa resor kan förekomma behöver du ha B-körkort.
Organisatorisk placering
Du kommer att vara organisatoriskt placerad på avdelningen för gemensamma funktioner med servicebyrån med Skara som tjänsteställe. Inom avdelningen finns ca 25 medarbetare och förutom HR-funktionen finns funktioner för lön, ekonomi, IT, fastighet, sekretariat för förtroendemannaorganisationen samt arkiv och registratur. Inom avdelningen ryms Skara stifts servicebyrå som erbjuder pastorat och församlingar i Skara stift tjänster inom lön- och ekonomiområdet.
Skara stift strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. Mer information om tjänsten lämnas av Ulrika Cedgård, chef för avdelningen för gemensamma funktioner med servicebyrån tel 0511-262 63. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Lena Köhlin, Senior Rekryteringskonsult vid Badenoch & Clark, tel 0736-847456.
Facklig kontaktperson är Håkan Gerenmark, Vision tel 070-650 46 24.
Välkommen att söka
Välkommen med din ansökan senast 25 november 2018. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet varför vi tacksamt ser fram emot ett personligt brev där du beskriver varför just du passar som medarbetare hos oss på Skara stift. Tillträde så snart som möjligt, dock senast 1 april 2019. Intervjuer är planerade att ske den 10, 13 och 14 december i Skara.
Notera att vi inte hanterar ansökan via e-post utan du söker tjänsten via annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Köhlin 031 725 45 54
FöretagBadenoch & Clark
AdressBadenoch & Clark
Östra Hamngatan 26
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26
Jobbnummer 4445251
Observera att sista ansökningsdag har passerat.