HR-generalist till Saco

Bravura Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-02-15

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Saco. Du har möjlighet att arbeta 100% eller 75-80% beroende på vad som passar din livssituation bäst. Arbetsuppgifterna kommer att justeras utifrån den sysselsättningsgrad som vi kommer överens om.

Om företaget
Saco, Sveriges akademikers centralorganisation, driver akademikernas intressen genom opinionsbildning, egna studier och andra aktiviteter. Saco har 21 medlemsförbund med närmare 960 000 universitets- och högskoleutbildade medlemmar. Saco arbetar för goda villkor när det gäller lön, anställningsförhållanden och yrkesutövning samt för högre kvalitet på utbildning från grundskola till forskning. Saco är partipolitiskt obundet och deras kansli är placerat centralt i Gamla stan. Saco ser inte till ålder, kön eller etnisk bakgrund utan till nyfikenhet, prestigelöshet, drivkraft och omdöme.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR-generalist hos Saco arbetar du i en bred roll. Övergripande hanterar du personalfrågor och driver HR-arbetet framåt i samråd med ansvarig chef för verksamhetsstöd och HR. Du ansvarar för bland annat avtal, onboarding av ny personal, kompetensförsörjning och rehabilitering. Ditt fokus är även att driva frågor kopplade till arbetsmiljö och du arbetar aktivt för att säkerställa god leverans gällande HR i organisationen. Därtill ansvarar du för att fortsätta att bygga Sacos HR-struktur genom både utveckling av befintliga processer och utformning av nya sådana, liksom av rutiner och policy inom HR. Vidare stödjer du Sacos ledning med sammanställningar inom arbetsmiljöområdet och statistik inom HR. Du medverkar även vid vissa upphandlingar. Ytterligare arbetsuppgifter handlar om att ansvara för sådant som bidrar till en bra arbetsmiljö och trivseln på kansliet, bland annat ansvarar du för allt praktiskt som rör kanslimöten och liknande arrangemang. Därtill ingår det exempelvis att beställa blommor till anställda vid speciella tillfällen, boka lokaler och beställa mat och fika.

Du arbetar bland annat med att:
• Förbereda anställningsavtal och introduktion av nyanställda
• Genomföra arbetsuppgifter kopplade till arbetsmiljöfrågor
• Medverka i utveckling av Sacos processer, rutiner och policy inom HR
• Samordna utbildningsinsatser och kompetensutveckling för Sacos medarbetare
• Medverka vid upphandlingar inom området HR

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst några års erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete
• Goda kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö
• Goda kunskaper i Officepaketet samt även i övrigt dator- och systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska
• Meriterande om du är van vid samverkan och samarbete med skyddsombud

För att lyckas i tjänsten krävs att du är noggrann i ditt arbete och har förmåga att skapa och upprätthålla struktur. Du har en utmärkt förmåga att presentera ditt material, både skriftligt och muntligt, så att det blir intressant och begripligt för skilda målgrupper. Vidare skapar du lätt nätverk och samarbetar väl med andra, såväl internt på kansliet som externt. Du skapar förtroende hos dem du arbetar med, är lyhörd samt tar dig tid på att lyssna på andra. Slutligen är du självgående i ditt arbete, tar stort ansvar för dina uppgifter och hur dessa utförs samt säkerställer att de blir slutförda i tid.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Lilla Nygatan 14, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Facklig representant: Claudia Kours, claudia.kours@saco.se

Sista ansökningsdagen är 15:e mars och vi kommer löpande hålla intervjuer under ansökningstiden.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Lovisa Johansson
lovisa.johansson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7451599

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: