HR-generalist till Rolling Mill

True Consulting & Recruitment Dalarna HR AB / Administratörsjobb / Smedjebacken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Smedjebacken, Ludvika, Fagersta, Norberg, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos True Consulting & Recruitment Dalarna HR AB i Smedjebacken, Fagersta, Borlänge, Avesta, Falun eller i hela Sverige

Rolling Mill rullar på som aldrig förr och ska nu stärka sitt team med en HR-generalist!
Är du en prestigelös, flexibel och strukturerad person som vill rulla med och forma vår framtid? Sök då den här spännande tjänsten!

Om Rolling Mill Service AB:
Vi är ett stabilt företag sedan 1989 med säte i Smedjebacken. Med över 50 års erfarenhet inom gruv-, stål- och valsverksindustrin, både nationellt och internationellt, fokuserar vi på snabba leveranser och minimala stopptider.
I vår verkstad monterar och renoverar vi valsverksutrustning, inklusive växellådor, saxar, bindmaskiner med mera. Våra tjänster omfattar arbeten på hela anläggningar, inklusive växellådor, lagerinbyggnader samt skär- och svetsarbeten.
Vårt erbjudande sträcker sig från kompletta installationer och ombyggnationer, inklusive konstruktion och tillverkning, till 24/7-support vid haverier. Med specialkunskaper inom lagringar och med erfarenhet från flera länder är vi rustade för alla montage-, service- och reparationsarbeten. Vi är ett prestigelöst och härligt gäng på cirka 85st medarbetare och söker nu vår nästa kollega!
Läs mer om oss på www.rollingmill.se.

Publiceringsdatum
2023-12-13

Om tjänsten
Som HR-generalist kommer du att vara företagets spindeln-i-nätet och arbeta nära ledningen för att stötta inom flera olika områden.
Då vi är en platt organisation där vi arbetar nära och hjälper varandra med högt och lågt, medför rollen att du kommer att arbeta och utvecklas inom många olika områden beroende på projekt och vad vi står inför just nu.
Du blir den första HR-personen på företaget vilket innebär att det är svårt att spalta upp exakt vad rollen kommer att innebära, vilket också är charmen med tjänsten och något du behöver se som en rolig utmaning.
Det breda spektrumet av arbetsuppgifter omfattar alltifrån att vara behjälplig vid exempelvis implementering av ISO-standarder, employer branding och webbplatsadministration till HR-relaterade frågor som exempelvis företagshälsovård, fackliga kontakter, tidsrapportering, sjukanmälningar och policys.
Du kommer även att få hjälpa till med enklare ekonomiadministration som till exempel kontering av leverantörsfakturor.
Du ingår i och samarbetar tätt med ledningsgruppen och rapporterar till VD.

Om dig:
I denna roll är det viktigaste inte vad du har gjort tidigare utan vem du är som person. Personliga egenskaper kommer därför att väga tungt i denna rekrytering.
För att lyckas i rollen och för att passa in hos oss är det viktigt att du trivs med varierande arbetsuppgifter och kan hantera flera projekt parallellt.
Vi tror att du är en driven "doer" som får saker att hända och gärna tar dig an uppgifter för att du är nyfiken och vill lära dig snarare än att du redan har facit och kan allt.
Som person är du prestigelös, har en god kommunikationsförmåga samt är strukturerad.
Då rollen är ny är det viktigt att du är flexibel och har möjlighet att se helheten samt att du både kan arbeta både självständigt och i team. Du behöver vara duktig på att prioritera dina arbetsuppgifter.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från en liknande roll inom HR sedan tidigare samt har en relevant eftergymnasial utbildning inom HR, kommunikation, ekonomi eller liknande.
Du skriver och pratar svenska och engelska obehindrat.

Vi erbjuder:
Rolling Mill Service AB är inte bara en arbetsplats; vi är en gemenskap där din kompetens och engagemang värderas. Genom att bli en av oss får du möjligheten att arbeta i en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Här arbetar du nära ledningsgruppen och får vara med och delta i företagets fortsatta tillväxt och utveckling. Du kommer att ha inflytande över och forma din egen roll med möjlighet att växa hos oss. Här är det högt i tak, en fin gemenskap och vi har en härlig stämning på jobbet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och arbetstiden är förlagd till dagtid. Tillträde och övriga villkor enligt överenskommelse.

Så ansöker du
I den här rekryteringen samarbetar vi med True Consulting & Recruitment. www.truehr.se
Sök tjänsten via: www.truehr.se/lediga-tjanster senast 14:e januari 2024.
För ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsulterna Linn Skoglund, 070-883 49 55 alt. linn@truehr.se eller Helena Lundqvist, 070-744 00 18 alt. helena@truehr.se.

Om True Consulting & Recruitment:
True är det lilla företaget med det stora hjärtat och engagemanget. Vi har gedigen och flerårig erfarenhet inom kompetensförsörjning och HR. Med vår erfarenhet i branschen har vi byggt upp starka värderingar kring hur vi anser att människor ska behandlas för att må bra och blomstra på jobbet. Det är vår kompass i allt vi tar oss an.
Det är inte mängden företag som är viktigt för oss, utan att vi jobbar med samarbetspartners som har en juste personalpolitik och precis som vi vill bygga långsiktiga och djupa kvalitativa relationer. Vi brinner för det genuina, för människor och för kvalitet där ingen part skall blir en i mängden. Hos oss är alla vinnare!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
True Consulting & Recruitment Dalarna HR AB (org.nr 559212-5610), https://www.rollingmill.se/
Nya Ågatan 21 (visa karta)
777 32  SMEDJEBACKEN

Arbetsplats
Rolling Mill Service AB

Kontakt
Rekryteringskonsult
Helena Lundqvist
helena@truehr.se
070-7440018

Jobbnummer
8326774

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från True Consulting & Recruitment Dalarna HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos True Consulting & Recruitment Dalarna HR AB: