HR-generalist till New Yorkers nordiska huvudkontor
NewYorker / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NewYorker i Malmö,
Kävlinge,
Helsingborg,
Kristianstad,
Halmstad eller i
hela Sverige Med över 1000 butiker i 40 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 16.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Tack vare vår passion för mode, vår spontanitet och effektivitet har vi lyckats vara en del av modevärlden i över 40 år. Bli en del av vårt team!
På centralt belägen adress i Malmö ligger New Yorkers nordiska huvudkontor. Här sitter HR, Lön, Ekonomi, Administration och Fastighetsskötsel för New Yorkers ca 50 butiker i Norden. HR och Lön har ett nära samarbete och idag är vi 7 personer som ansvarar för dessa uppgifter och supportar våra chefer i Sverige, Norge, Danmark och Island. Vi är nu i en period där vi ser över många processer och system och har flera projekt på gång, därför söker vi en kollega som vill vara med på denna resa. Förutom att bistå oss övriga på HR och Lön i det löpande arbetet kommer du även få vara delaktig i utveckling av våra processer och implementering av nya it-system.
Vem är du?
Vi tänker oss att du gått en utbildning riktad mot HR, personalvetenskap och/eller arbetsrätt och har några års erfarenhet av att arbeta med detta. Har du arbetat med detaljhandelsavtalet eller med ett annat nordiskt land blir vi extra glada! Du är medveten om att vissa perioder är stressigare än andra och kan planlägga ditt arbete självständigt och strukturerat. Du har ingenting emot att arbeta "högt och lågt" och förstår vikten av noggrannhet när det kommer till administrativa uppgifter. Då vi har flera förändringsprojekt på gång är det också viktigt att du lätt kan anpassa dig till nya arbetssätt och bidrar till att utveckla arbetet. Du är van vid arbetsrätt och fackliga kontakter - kanske tycker du till och med om att diskutera LAS och MBL på din fritid. Vi tror också att du gillar att jobba på ett mindre kontor med familjär stämning och värdesätter att du själv kan anpassa dina arbetstider.
Vi tänker att dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av följande:
• Daglig HR-support och stöd kring arbetsrätt och personalfrågor till chefer i försäljningsorganisationen
• Genomföra fackliga förhandlingar samt information till fackliga företrädare
• Arbete med policys, rutiner, mallar, handböcker och andra personalrelaterade stöddokument
• Administration av arbetsrättsliga dokument och personalakter
• Registrering av uppgifter i personalsystem
• Rekrytering
• Bearbeta personalstatistik och rapporter för internt och externt bruk
• Stötta Löneavdelningen i det löpande arbetet
• Vara delaktig och genomföra diverse projekt med kollegor på HR och Lön
Din profil
• Du har några års erfarenhet av HR och söker en tjänst där du får arbeta brett med HR-frågor
• Avslutad universitets-/högskole-utbildning inom HR, arbetsrätt eller motsvarande
• Välbekant med arbetsrätten och att självständigt söka information och tolka lag och avtal
• Erfarenhet av administrativt arbete med fördel från HR- eller löneadministration
• Driver egna projekt självständigt, noggrant och effektivt
• Teamorienterad och uppskattar samarbete och en positiv stämning på arbetsplatsen
• Gärna initiativtagande och kan lätt anpassa dig till en internationell och föränderlig miljö
• Goda kunskaper i svenska och engelska, gärna kunskaper i tyska och/eller övriga nordiska språk
Fortfarande intresserad? Du kommer bli del av ett glatt team som värderar fredagsfika, respekt och ser positivt på utveckling. Högt i tak och en rak och tydlig dialog är självklarheter på arbetsplatsen. Anställningen omfattas av kollektivavtal mellan Svensk Handel och Unionen. Tveka inte att ta kontakt om det är något du funderar på. Ytterligare information hittar du på:
http://www.newyorker.eu.Publiceringsdatum2019-03-01Anställningstyp/arbetstider: Heltid eller deltid enl. överenskommelse. Anställningen är tidsbegränsad t o m januari 2020 till att börja med, men vi kommer att utvärdera behovet löpande. Tillträde snarast efter avtal.
Upplysningar lämnas av: Louise Dahllöf,
LDahlloef@newyorker.de 040-25 44 74.
Ansökningar: Vi tar inte emot några ansökningar per post eller e-mail, endast via extern webbplats, se länk. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt eftersom vi kallar till intervju löpande, men allra senast 2019-03-24. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med ansökan och CV!
New Yorker Sverige KB
Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsat t o m januari 2020 till att börja med. Heltid eller deltid enl. överenskommelse.
ErsättningLön enl. avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNewYorker
AdressNewYorker
Box 143
20121 Malmö
KontorsadressSkeppsbron 2, Malmö
Jobbnummer 4644325
Observera att sista ansökningsdag har passerat.