HR-generalist till marknadsledande företag

Bygghemma Group / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bygghemma Group i Helsingborg, Burlöv, Malmö, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige

HR-generalist till marknadsledande företag

Home Furnishing Nordic AB är en av norra Europas största e-handlare inom möbler och inredning och ingår som ett av två segment inom Bygghemma Group. Inom Home Furnishing Nordic AB ingår många olika online-butiker, bl. a. Trademax, Chilli, Furniturebox och WeGot. Bygghemma Group är en dynamisk och snabbt växande koncern som startade 2006 med en bolagskultur som kännetecknas av resultatfokus och stark entreprenörsanda. Koncernen växer såväl organiskt som genom en aktiv förvärvsstrategi.

Nu ger vi dig möjlighet att få vara med i ett expansivt bolag och chansen att få växa och utvecklas i verksamheten tillsammans med kompetenta kollegor. Home Furnishing Nordic AB är ett bolag med hög prestationsnivå, stor drivkraft och höga mål där fokus ligger på möjligheterna. Ta chansen att söka till en av Sveriges främsta e-handlare!

Home Furnishing Nordic AB söker nu en HR-generalist till huvudkontoret i Helsingborg.

Dina framtida arbetsuppgifter:

Vi växer och har nu passerat 300 anställda. Som HR-generalist hos oss kommer du att ha ett brett arbetsområde inom personalområdet och arbeta tätt tillsammans med löneadministratören. Personalen består bl.a. av kontorspersonal, chaufförer, kundtjänstmedarbetare, och butikspersonal. Vi har dagskift, kvällspass och helgpersonal som skapar administrativa sysslor. Du sköter administration, intervjuer och hjälper till i samband med rekryteringar och följer upp tidsrapportering samt frånvaro. Du rapporterar till ekonomichefen.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå av:

• Agera stöd till chefer inom personalrelaterade arbetet, bland annat inom rekrytering, introduktion och avslut
• Sköta annonsering och administrera ansökningar, inbegripet att intervjua och ta referenser på kandidater
• Administration av avtal
• Uppföljning av närvaro och frånvaro
• Administration kring tidsredovisning och schemaläggning i vårt tidredovisningssystem
• Rutiner & problemlösning samt utforma policys
• Säkerställa introduktion av nya samt uppföljning av medarbetare.
• Förbereda för och deltaga i fackliga förhandlingar
• Rapportering till ledning

Publiceringsdatum
2018-11-16

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen har du relevant utbildning inom området personal och administration. Rollen lämpar sig väl för dig som har arbetat brett några år inom området men nu ser chansen att kunna växa och utveckla ett snabbt växande bolag. Kunskap inom enklare rekrytering, tjänstepension och Handels/Transport/Tjänstemannaavtalat är meriterande. Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i Excel och goda kunskaper i övriga delar av Officepaketet.

Dina personliga egenskaper:

Bolaget har under de senaste åren genomgått en kraftig expansion och det är viktigt att du som person trivs i en föränderlig miljö där tempot är högt, vilket ställer krav på flexibilitet, problemlösning och servicekänsla. För tjänsten kommer personlig lämplighet att ha stor betydelse därför är viktigt att du är självgående och stresstålig i din natur och vill vara med och påverka. Vi tror samtidigt att du är en lösningsorienterad person med god samarbetsförmåga, social kompetens och servicevilja. Du är ordningsam, självgående, positiv och du gillar en arbetsplats som utvecklas snabbt och där det händer mycket. Vi söker dig som har en administrativ ådra men samtidigt är effektiv, flexibel och inte är rädd för att hugga i där det behövs.

Vi erbjuder:

Ett självständigt, spännande och utvecklande arbete hos Nordens snabbast växande och största e-handelsaktör inom heminredning. Vi erbjuder dig en roll där du förväntas bidra till företagets fortsatta tillväxt och utveckling. För rätt person finns det mycket goda möjligheter att utvecklas inom organisationen.

Om Bygghemma Group

Bygghemma Group är den ledande onlinebaserade leverantören av hemförbättringsprodukter i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett brett produktsortiment till attraktiva priser med bekväm hemleverans. Vi bedriver verksamhet inom två segment, DIY och heminredning, där DIY innefattar försäljning av produkter från välkända varumärken för hem och trädgård och heminredning innefattar försäljning av möbler och dekorationsprodukter, huvudsakligen under egna varumärken. Bygghemma Group omsatte ca 4,4 miljarder kronor 2017, har huvudkontor i Malmö och är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap. Läs mer på www.bygghemmagroup.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enl. överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bygghemma Group

Adress
Bygghemma Group
Strandbadsvägen 19 C
25106 Helsingborg

Kontorsadress
Strandbadsvägen 19 C

Jobbnummer
4463009

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bygghemma Group

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bygghemma Group: