HR-Generalist som kan löner, rekryteringsuppdrag

Avanzera Bemanning / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi har fått uppdraget att rekrytera en Payroll and Benefits Advisor till ett internationellt företag.

Företaget utvecklar programvara för handel, värdering och riskutvärdering av finansiella instrument. Huvuddelen av utvecklingsverksamheten bedrivs i Stockholm. Cirka hälften av deras 350 medarbetare är anställda på Stockholmskontoret och resterande del är stationerade i deras globala försäljnings-och distributionsorganisation. De befinner sig just nu i ett expansivt skede. Arbetsplatsen för denna tjänst är i centrala Stockholm.

Tjänsten är direkt underställd HR-specialisten. Löneadministrationen kommer att outsourcas och din uppgift blir inledningsvis att självständigt sköta hela löneadministrationen och även ansvara för projektet att outsourca lönehanteringen. Framledes, när lönehanteringen är outsourcad, kommer du att ansvara för framtagande av löneunderlag samt fungera som kontaktperson in i organisationen och gentemot outsourcingföretaget. Du har även ansvar för projektets fortlöpande samt utveckling av samarbetet med outsourcingföretaget. Sammanlagt gäller det löner för ca 250 personer stationerade i Stockholm. Inom området HR administration kommer du att arbeta i nära samarbeta med HR-specialisten.

ARBETSBESKRIVNING
• Löneadministration
• Ansvara för outsourcingprojektet.
• Kontaktperson gentemot outsorcingföretaget.
• Säkerställa att underlag för löneutbetalningar är korrekta.
• Hantera olika frågor kring löneadministration.
• Svara på frågor från personalen rörande skatter.
• Uppdatera register över försäkringar.
• Fakturahantering avseende pensioner, sjukvårds- , liv- och olycksfallsförsäkring.
• Administration i samband med rekrytering såsom annonsering och administration av ansökningshandlingar.
• Årsavstämning
• Ansvar för headcount.

Publiceringsdatum
2007-08-07

Kvalifikationer
• Minst 3 års erfarenhet av löneadministration, gärna från outsourcingverksamhet.
• MS office, avancerad på Excel.
• Van att arbeta med konfidentiell information.
• Mycket goda kunskaper i Svenska och engelska.

Det är en fördel om du har erfarenhet från arbete med outsourcad lönehantering och gärna varit del i/ansvarat för ett projekt där man gått från intern lönehantering till outsourcing.

Tjänsten skall tillsättas så snart som möjligt men viktigast är att du är rätt person.

Vi behandlar ansökningshandlingarna vartefter de kommer in.
För att underlätta hanteringen av ansökningshandlingar vill vi att du mailar din ansökan till ansokan@avanzera.se . Märk din ansökan Payroll and Benefits Advisor.

Är det något du undrar över är du välkommen att kontakta Pernilla Molin 08-545 28 302.

Vi arbetar med personaluthyrning och rekrytering inom områdena kontor/administration, ekonomi och sälj/marknad. Vår inriktning är personal med hög kompetensnivå och lång erfarenhet. Vi är medlemmar i Almega - Bemanningsföretagen och är ett Auktoriserat Bemanningsföretag.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid, Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön, var god ange löneanspråk.

Kontakt
Pernilla Molin, 08-545 28 302
Ingrid Beckman, 08-545 28 303

Så ansöker du
Vi tar emot ansökan via epost: ansokan@avanzera.se

Företag
AVANZERA BEMANNING
Box 853
10137 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-545 28 300
E-postadress: peter.ahlander@avanzera.se
Mer information på http://www.avanzera.se

Jobbnummer
12995

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning: