HR-generalist med intresse för kommunikation

Terranor AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Terranor AB i Solna, Stockholm, Upplands Väsby, Eskilstuna, Norrköping eller i hela Sverige

Terranor AB är en ledande leverantör av drift- och underhållstjänster för väginfrastruktur i Norden. I dagsläget är vi 180 anställda. Vi utför även mindre mark- och anläggningsarbeten som en del av vår lokala närvaro på olika orter i Sverige. En viktig nyckel till vår framgång är våra kompetenta och erfarna medarbetare inom vägserviceområdet.
Vi bygger upp vår HR-funktion och behöver förstärka den med en HR-generalist med intresse för intern/extern kommunikation. Du kommer att jobba tillsammans med mig som HR-chef i vår mycket intressanta och utvecklande förändringsfas.

Rollen hos oss
Är du en kommunikativ och administrativ person som trivs med att arbeta med operativa HR- och lönefrågor och som dessutom är intresserad av kommunikation? Motiveras du av att vara med från början och tillsammans med mig bygga en väl fungerande HR-organisation - då kan det här vara jobbet för dig!
Som HR-generalist hos oss kommer du att tillsammans med mig bygga upp vår HR-funktion och vara med i det spännande utvecklingsarbetet med att skapa processer och rutiner. Rollen är bred och verksamhetsnära och du kommer att få stötta medarbetare och chefer i allt från rekrytering till avslut i stort som smått.
Vi har precis valt vår framtida outsorcingpartner för vår lönehantering och du kommer ha en aktiv del i projektet i att få lönerna på plats, beroende på när du kommer in, samt framåt vara vår koordinator för löner och förmåner gentemot vår partner inom lön.
Du kommer även arbeta med intern- och extern kommunikation med hjälp av våra kanaler exempelvis hemsida och intranät.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:
Administration av HR- och löneprocesser samt övrig administration
Kontakt med vår externa partner inom lön
Administration kring onboarding och offboarding
Delaktighet i att utveckla och förbättra processer och rutiner
Delaktig i löpande HR-projekt
Arbeta med intern och extern kommunikation

Dina erfarenheter
För att trivas hos oss är det viktigt att du trivs i en händelserik miljö och attraheras av att komma in i ett uppbyggnadsskede, där allt inte är på plats.
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR eller annan likvärdig utbildning samt att du har arbetat i en bred HR-roll i några år alternativt kommer från lönesidan och vill bredda dig inom HR-området. För att lyckas i rollen ska du vilja jobba brett och prestigelöst inom hela personalområdet. Vi vill gärna att du har god kunskap inom arbetsrätt och kollektivavtal samt arbetat med yrkesarbetare. Du behöver även ha erfarenhet av koordinering av lönehantering mot outsourcingpartner.
Vi ser gärna att du har intresse för kommunikationsfrågor och förstår vikten av intern och extern kommunikation och hur det hänger samman med organisationskultur och varumärkesskapande. Du har lätt för att uttrycka dig både skriftligt och muntligt på svenska såväl som på engelska. Du har goda IT-kunskaper och sätter dig snabbt in i nya system.

Du som person
Vi söker dig som är positiv och samarbetsinriktad och som motiveras av att utveckla och förbättra en verksamhet. Du har en förmåga att skapa och utveckla goda relationer med medarbetare, kollegor och externa intressenter samtidigt som du har hög integritet.
Du är en prestigelös doer som är van att jobba självständigt, är serviceminded och flexibel och drivs av ett högt engagemang. Du är kvalitetsmedveten och mån om att göra ett bra jobb.
Du är även välorganiserad med sinne och intresse för detaljer samt har förmåga att skapa struktur kring ditt dagliga arbete. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ytterligare information
Anställningen är en tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning. Placering är vid vårt kontor i Solna, men just nu jobbar vi en del hemifrån. Resor kan ingå i tjänsten.
Tillträdesdag, så snart som möjligt.

Publiceringsdatum
2021-06-13

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att höra av dig till mig, HR-chef Monica Sjöstrand Törnqvist på tel. 070-020 14 58, monica.sjostrand.tornqvist@terranor.se
Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 22 juni 2021. Sänd din ansökan till hr@terranor.se och märk ansökan med "HR-generalist"
Läs gärna mer om oss på: www.terranor.se
Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-13

Adress
Terranor AB
Svetsarvägen 15
17141 SOLNA

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HR-generalist".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Terranor AB (org.nr 559185-9029)
Svetsarvägen 15 (visa karta)
171 41  SOLNA

Ansökan
E-post: HR@terranor.se

Jobbnummer
5807154

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Terranor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Terranor AB: