HR-generalist med intresse för arbetsrätt, HR Noa, HR-avd, Stock

Polismyndigheten - Norrmalm - Kvarte / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Norrmalm - Kvarte i Stockholm

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en HR-generalist till HR Noa som är driven och van att arbeta konsultativt. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplats
HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar följande områden arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagarorganisationerna.
Nationella operativa avdelningen (Noa) ansvarar för att leda och samordna den nationella och internationella polisverksamheten samt driva polisens utvecklingsarbete. Genom nationell och internationell omvärldsbevakning och analys samt specialistförmågor är avdelningen ett stöd till verksamheten i hela landet med kunskap och resurser. Noa har ca 1 900 medarbetare som verkar på ett flertal orter i hela landet.
HR Noa har i uppdrag att stödja chefer och ledningsgrupper med strategiska och värdeskapande HR-insatser som utgår från verksamhetens behov. Vi arbetar nära verksamheten och fungerar som ett konsultativt stöd i alla typer av personalfrågor. Vårt mål är att varje chef ska känna sig trygg i sitt ledarskap.

Publiceringsdatum
2021-05-06

Dina arbetsuppgifter
I den här rollen arbetar du brett inom HR-området i en mångfacetterad roll. Du arbetar konsultativt och i nära samverkan med chefer och stöttar dem med olika HR-insatser utifrån verksamhetens behov. Det betyder att du ansvarar för att initiera, driva och informera om HR-processer med mål att avdelningens verksamhet ska utvecklas och att varje chef ska känna sig trygg i sitt ledarskap. I en del operativa HR-frågor kommer du att utgöra det direkta stödet.
Vidare deltar du i forum och nätverk inom områdena omställning samt arbetsgivarutveckling. Inom ramen för dessa ansvarar du för att bevaka och hålla dig uppdaterad om avtal och aktuella frågor samt självständigt driva arbete och sprida nödvändig information inom respektive område. Utöver detta är du även involverad i verksamhetens lönesättningsarbete genom att stödja chefer inför beslut om lön samt delta i lönerevisionsarbete. Du arbetar självständigt men i nära samarbete med dina kollegor inom gruppen och har även tät kontakt med de kollegor som arbetar med rekrytering inom HR-avdelningen.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Akademisk examen inom personalområdet eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
Ett par års aktuell erfarenhet av arbete i liknande roll eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
Aktuell erfarenhet av att ge chefsstöd och arbetat konsultativt inom HR-området
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Mycket goda kunskaper i Office-paketet


Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av arbete med arbetsrättsliga frågor
Erfarenhet av HR-frågor inom den offentliga sektorn
Kunskap och förståelse kring lönesättning inom staten

PERSONLIGA EGENSKAPER
För att trivas i rollen krävs att du är driven, strukturerad, noggrann och har en god administrativ förmåga. Ditt arbetssätt är konsultativt och målinriktat vilket betyder att du är van vid att självständigt driva processer från ax till limpa. Eftersom du har många kontaktytor i din roll är det en förutsättning att du har mycket god samarbets- och samverkansförmåga. Verksamheten kan vara av minutoperativ karaktär vilket gör att din flexibilitet kommer sättas på prov och även ställer krav på initiativförmåga. Utöver detta ställer verksamhetens karaktär krav på hög integritet och sekretessmedvetenhet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontakt
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Theresa Pierrou, 010-564 14 21
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Amelie Mårtensson, amelie.martensson@polisen.se

Fackliga företrädare
Fredrik Bergh, SACO, tfn 010-563 91 37
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-567 70 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27
Övrig information:
Anställningsform: Vikariat, 1 år
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse, men önskvärt augusti månad
Funktion: HR-konsult, HR-avdelningen, HR Noa
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 20 maj 2021. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A266.798/2021 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A266.798/2021 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-20

Adress
POLISMYNDIGHETEN - NORRMALM - KVARTE
Polhemsgatan 30
11230 Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A266.798/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Polhemsgatan 30 (visa karta)
112 30  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: jobb.na@polisen.se

Arbetsplats
Polismyndigheten - Norrmalm - Kvarte

Jobbnummer
5738546

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Norrmalm - Kvarte

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Norrmalm - Kvarte: