Hr-Generalist Med Ansvar För Löneadministration

Abena AB / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Abena AB i Växjö, Kalmar, Oskarshamn, Jönköping, Kinda eller i hela Sverige

Då rollen innebär ansvar för allt arbete kopplat till vår personalfunktion kommer du att få arbeta brett med såväl personaladministration som mer renodlade HR-relaterade uppgifter. I vardagen arbetar du med administration, beredning och utbetalning av löner, tidredovisning och reseräkningar samt att vidareutveckla och implementera policys, riktlinjer och befintliga strukturer och processer inom personalområdet. Du är ett naturligt stöd till chefer i t.ex. rekrytering, introduktion av nyanställda, kompetensutveckingsfrågor och rehabiliteringsärenden. Vidare arbetar du med arbetsmiljö- och avtalsfrågor samt är kontaktperson gentemot fackliga organisationer, olika myndigheter och andra samarbetspartners. Att vara en attraktiv arbetsgivare är viktigt för oss, varför arbete med Employer Branding är en del av din vardag liksom vårt trivsel- och friksvårdsarbete.

Vi erbjuder dig en bred och självständig roll med stort eget ansvar och stora möjligheter att arbeta med vidareutvecklingen av vår personalfunktion och dess processer. Din insats är viktig för oss och kommer att få stor betydelse för vår fortsatta framgång.

Vi använder programmen Hogia Personal och Hogia Lön samt Tidomat. Du utgår från vårt huvudkontor i Växjö och rapporterar till vår ekonomichef.

Vi söker dig som vill vidareutvecklingen vår personalfunktion och vara med att bidra till vår fortsatta framgång.

Vi tror att du har en akademisk examen inom HR-området eller motsvarande erfarenhet samt några års erfarenhet inom administrativt HR-arbete. För att lyckas i arbetet krävs att du har sinne för struktur och noggrannhet, en god kommunikativ förmåga i kombination med pondus och integritet samt trivs i en serviceorienterad roll.

Abena AB säljer och marknadsför förbrukningsartiklar inom Sverige till offentlig sektor och företag. Genom egna starka varumärken, brett sortiment, leveranssäkerhet, kvalitet/miljömedvetenhet och engagerade medarbetare skapar vi långsiktiga kundrelationer. Vårt huvudkontor ligger i Växjö, vi är cirka 60 medarbetare och omsätter cirka 360 miljoner kronor. Abena AB ingår i den danska Abena-koncernen som är en av Europas mest betydande för produkter inom hygiensektorn med en omsättning på cirka 400 miljoner Euro.

Vi är ett expansivt och framgångsrikt företag som erbjuder intressanta uppgifter i en utvecklande miljö. I en trivsam arbetsmiljö i moderna uppfräschade lokaler arbetar vi tätt tillsammans för att möta marknadens behov med kunden i fokus. Våra värderingar - öppenhet, flexibilitet, socialt ansvar och affärsetik - är utmärkande för vår företagskultur och genomsyrar all vår verksamhet

Publiceringsdatum
2017-06-15

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-26
Ange följande referens när du ansöker: HR-generalist

Kontakt
Camilla Arnesson caar@abenaab.se 0470-44 603

Företag
Abena AB

Adress
Abena AB
Ljungadalsgatan 19
35246 Växjö

Kontorsadress
Ljungadalsgatan 19

Jobbnummer
3558582

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Abena AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Abena AB: