HR-generalist/HR Business Partner till internationellt företag

Bravura / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2013-06-26

Företaget
Företaget är en världsledande specialist och leverantör inom området driv- och styrteknik. De har cirka 35 000 anställda i ett 80-tal länder. Företagsklimatet är öppet och präglas av gemensamt ansvar.

De söker nu en HR generalist/HR Business Partner till deras kontor i Stockholm. Här är företaget som erbjuder en internationell och professionell miljö - du har drivet och viljan att bli en del av detta.

Dina arbetsuppgifter
Som HR-generalist/HR Business Partner stöder du framförallt chefer och mellanchefer i personalfrågor. Dessa är cirka 40 personer. Totalt har du ansvar för cirka 170 personer. Du arbetar mot säljavdelningen vilket bland annat innefattar innesälj, utesälj och tekniker.

Dagliga frågor du arbetar med:
• kontakt med facket, exempelvis MBL-förhandlingar
• organisationsutveckling/personalutveckling
• chefsstöd vid konflikthantering
• rekrytering och avtal

Du kommer även arbeta med parallella projekt som medarbetarundersökningar och kompetensutveckling. Du kommer att presentera material inför ledningsgruppen samt ha kontakt med kontor i Tyskland där ägarna sitter. Det finns en annan HR Business Partner men som ansvarar för en annan del i organisationen. Ni kommer ha mycket kontakt och samarbete.

Kvalifikationer
• Utbildning inom personal och arbetsliv, eller liknande
• Liknande arbetslivserfarenhet 3-5 år
• Goda kunskaper i Excel
• God administrativ förmåga
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Dina personliga egenskaper
Du som söker trivs med att arbeta operativt och att hjälpa andra. Du är empatisk och lyhörd, du trivs att ta dig tid för att sätta dig in i olika situationer. Noggrannhet och ansvar är även viktiga egenskaper. För dig med rätt inställning finns goda chanser att utvecklas inom ett professionellt företag!

Övrig information:

Start: Mitten av augusti
Omfattning: Heltid under ett år med stor chans till förlängning
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Sökord: HR, HR-generalist, HR Business Partner, personal, arbetsliv, rekrytering, Stockholm

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-07-26
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Vannfält-Restorp

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1592416

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: