HR-generalist

Jämställdhetsmyndigheten / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jämställdhetsmyndigheten i Göteborg

Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet.

Jämställdhetsmyndigheten, som inrättades 1 januari 2018, ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden.

Nu söker vi en HR-generalist för en tillsvidareanställning hos oss.

Publiceringsdatum
2023-10-12

Dina arbetsuppgifter
Inom avdelningen Verksamhetsstöd ansvarar vi för alla processer av förvaltningsrättslig och verksamhetsnära karaktär på myndigheten. Det innefattar bland annat ekonomi, verksamhetsuppföljning, HR, juridik, upphandling, registratur, IT och övriga administrativa processer. Avdelningen är indelad i tre enheter: ekonomienheten, juridikenheten och HR-enheten.

Tillsammans med chef och medarbetare på HR-enheten är du delaktig i att utveckla och förvalta HR-processer och riktlinjer för att stödja myndighetens arbete. Som HR-generalist på Jämställdhetsmyndigheten kommer du att vara med och fortsätta bygga upp, supportera samt förvalta HR-stödet inom myndigheten. Arbetsuppgifterna är breda och du kommer att arbeta med både operativa och strategiska frågor.

I rollen som HR-generalist ingår bland annat att stödja chefer i hela rekryteringsprocessen, hantera och besvara inkommande mejl samt planera och genomföra utbildningar. Du kommer även delta i olika möten, skriva protokoll och hanterar kallelser. Tjänsten innehåller administration kring bland annat myndighetsbeslut, upprättande av protokoll och diarieföring.

Vi samarbetar med Statens servicecenter som tillhandahåller administrativa stödtjänster för lönehantering och medarbetarnas egenrapportering i vårt lönesystem Primula. Som HR-generalist kommer du vara administrativt stöd till medarbetare och chefer i lönesystemet Primula. I tjänsten ingår också att ta fram och analysera statistiska underlag.

Arbetsuppgifterna innebär även att självständigt, eller tillsammans med kollegor, driva och delta i olika uppdrag och HR-projekt.

Kvalifikationer
• Universitets- och/eller högskoleutbildning inom personalvetenskap/HR.
• Några års arbetslivserfarenhet av brett HR-arbete.
• Erfarenhet av arbete med hela rekryteringsprocessen.
• God administrativ förmåga
• God förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska

Vi ser det som meriterande om du har

• Tidigare erfarenhet av HR-arbete i offentlig sektor.
• Erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Primula.
• Kunskaper inom jämställdhetsområdet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du bra på att möta människor och har en god pedagogisk förmåga. Din omgivning uppfattar att du har en positiv och problemlösande inställning och du visar i ditt arbete att du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann.

För att klara uppdraget på ett bra sätt är det viktigt att du är självständig och tar initiativ samtidigt samt har en god samarbetsförmåga.

Anställningsinformation

Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Praktisk information

Vill du veta mer om tjänsten kontakta Eva Spens, HR-chef, 031-392 90 92. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Amanda Karlsson, HR-konsult, 070-748 75 17. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S, Josefine Jacobsson 031-392 90 69 och för ST, Robert Kristiansen 031-392 90 83.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.

Välkommen med din ansökan senast 5 november. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jämställdhetsmyndigheten (org.nr 202100-6693), https://www.jamstalldhetsmyndigheten.se/om-oss/jobba-hos-oss

Jobbnummer
8184678

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jämställdhetsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jämställdhetsmyndigheten: