HR-generalist - Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr - Administratörsjobb i Göteborg
HR-generalist
Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr i Göteborg

Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet.



HR-funktionen är en central stabsfunktion med övergripande ansvar över HR och lön.

Teamet består av HR-chef, två HR-generalister och två löneadministratörer. Till verksamheten hör också två receptionister.

Välkommen att söka jobb i en organisation med högt engagemang och driv. Hos oss jobbar ca 320 medarbetare som varje dag arbetar för att nå våra strategiska mål - att bygga ett mänskligare samhälle genom att göra mer för fler. HR-avdelningen utgår från vårt trevliga kontor i Amerikahuset på Masthugget, vilket vi delar med kollegor från insamling och kommunikation, IT, ekonomi, direktor och många fler.

Tjänsten som HR-generalist

Som HR-generalist arbetar du operativt och ger vår chefer ett effektivt, nära och konsultativt stöd i samtliga personalrelaterade frågor och HR-processer. Du deltar även i olika ledningsgrupper.

Du är ett proaktivt stöd till organisationens chefer och vi ser gärna att du har erfarenhet från förhandling och facklig samverkan samt förändringsledarskap. Tillsammans med HR-teamet och verksamheten arbetar du med att utveckla, upprätta samt implementera riktlinjer, rutiner och processer samt driver HR-projekt inom exempelvis kompetensförsörjning.

Publiceringsdatum
2021-10-27

Kvalifikationer
Du har en examen från personalvetarprogrammet eller motsvarande och har erfarenhet av kvalificerat och självständigt arbete inom HR-området. Har du tidigare arbetat med HR inom vård- och omsorgssektorn eller annan personalintensiv och schemastyrd verksamhet ser vi det som extra meriterande.

Du driver frågor utifrån verksamhetens behov och har lätt för att samarbeta på ett strukturerat och prestigelöst sätt. Du är en god kommunikatör som etablerar förtroendefulla relationer.

Körkort är ett krav då våra verksamheter finns både i Göteborg och i kranskommuner, lånebil finns att tillgå i organisationen.

Vi utgår i från att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här

Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.

Sista ansökningsdatum är 2021-11-14. intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Vill du veta mer om Göteborgs stadsmission?

Hemsida: https://bit.ly/2MWztCE

Facebook: https://sv-se.facebook.com/GbgStadsmission/

Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission

Instagram: @gbgstadsmission @stadsmissionenssecondhand_gbg

https://bit.ly/2YE6n0e

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster

Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr

Jobbnummer
6072959

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr: