HR-generalist

Perstorps kommun / Administratörsjobb / Perstorp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Perstorp, Klippan, Örkelljunga, Hässleholm, Höör eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perstorps kommun i Perstorp, Hässleholm eller i hela Sverige

Vill Du arbeta på en plats med optimism, där man satsar och har framåtanda? Där saker och ting händer och där Du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Perstorps kommun något för Dig.

Perstorps kommun ligger centralt i norra Skåne och omsluts av en underbar natur som är så påtaglig att Du femhundra meter från stationen befinner Dig i skogsbrynet vid en vacker sjö. Ändå är omvärlden inte långt borta. Du når Malmöregionen på en dryg timme med bil eller tåg, Göteborg på drygt två timmar. Helsingborg ligger inom 40 minuter. Kommunen har drygt 7 500 invånare och ca 560 tillsvidareanställda.

Perstorps kommun har i dag en liten HR-avdelning bestående av HR-chef samt en löneenhet bestående av tre medarbetare vilka ansvarar för lönehantering, pensionsfrågor samt systemförvaltning av HR-systemet. Nu utökar vi bemanningen med en HR-generalist som ska vara med på vår framtidsresa.

Publiceringsdatum
2019-12-10

Dina arbetsuppgifter
Som HR-generalist kommer du att få arbeta med alla frågor inom HR-området även om dina specialområden till en början kommer att vara arbetsmiljö och lön. Detta innebär att du i dialog med HR-chef finns med som en viktig resurs i arbetet med att säkerställa och förstärka en gemensam ledningsfilosofi inom Perstorps kommun som bidrar till verksamhetens utveckling. HR-generalist rapporterar direkt till HR-chef. Ett nära samarbete med löneenheten är viktigt i gemensamma frågor.

Du kommer att specifikt ansvara för att driva utvecklingen inom arbetsmiljö och löneöversynsområdet i dialog med HR-chef. I detta ingår bl a att säkerställa att det finns rutiner och en struktur som underlättar för att få till bra processer som kan fungera som stöd i chefernas vardag. Denna utveckling sker i dialog med olika funktioner och du har i din vardag mycket kontakter med chefer och fackliga organisationer samt i viss mån även med politiker. Inom områdena arbetsmiljö och lön är du huvudsaklig kontaktperson och ansvarar för lag och avtalsfrågor samt förhandlingar.

Ledord för Perstorps kommun är bemötande, engagemang och service och i din roll kommer du att arbeta stödjande och konsultativt.

Kvalifikationskrav
Du har examen inom human resource management (HR) från högskola/universitet och några års erfarenhet av arbete med HR-frågor.
Vi vill att Du har ett genuint intresse av att arbeta med löne- och arbetsmiljöfrågor. Meriterande är om du har erfarenhet av driva utvecklingsarbete inom något eller båda områdena.
Du måste ha god förståelse för beslutsprocesser i en offentlig verksamhet. Som person behöver du vara drivande, utvecklingsorienterad, gilla dialog och utmanas av att få ihop helheten, strukturerad utan att tappa flexibiliteten. Tillit är en utgångspunkt för vårt arbete och måste även vara det för dig.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perstorps kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS 1912/01".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perstorps kommun (org.nr 212000-0910)

Jobbnummer
4994014

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perstorps kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perstorps kommun: