HR-Generalist

Särnmark Assistans AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Särnmark Assistans AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att samordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Vi har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.

Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är vår främsta drivkraft.

Är du intresserad av att arbeta med engagerade kollegor och utmanande arbetsuppgifter i en bransch som kännetecknas av ständig förändring, tillväxt och värdefullt arbete? Då ska du söka dig till oss på Särnmark! Som HR-generalist hos oss arbetar du affärsmässigt och proaktivt i ditt dagliga arbete. Du arbetar i ett team tillsammans med 3 andra kollegor som ansvarar för Särnmarks personal- och kvalitetsfrågor. Tjänsten innebär ett nära samarbete med våra kundansvariga, övriga stödfunktioner i verksamheten, arbetsgivarorganisationen och fackförbunden. Du som söker ska vara bekväm med att arbeta brett med olika uppgifter inom HR-området.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Arbetsmiljöfrågor

• Övergripande ansvaret för assistentutbildningar

• Stöd till chefer i avtals- och arbetsrättsliga frågor

• Behjälplig vid tjänstemannarekrytering

• Skapa/uppdatera policys, rutiner och processer

• Stöd i rehabiliteringsfrågor och övrigt arbete med personalhälsa

• Utveckla och förvalta vårt arbete med att attrahera, utveckla och behålla medarbetare

För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta strukturerat och målinriktat. Du får saker och ting genomförda utifrån satta tidsramar och har en stor förmåga att på ett pedagogiskt och professionellt sätt förmedla din kunskap till medarbetare och kollegor. Det krävs ett starkt engagemang och du trivs i en omväxlande roll där du både agerar konsultativt och självgående. Du har en högskoleexamen från personalvetarprogrammet, alternativt motsvarande utbildning. Vi ser gärna att du har arbetat brett med HR-frågor tidigare. Det är meriterande om du har arbetat inom branschen och har god kännedom om LSS. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Har du dessutom en positiv inställning så kommer du att trivas hos oss.

Vi erbjuder dig?

En utvecklande roll där du förväntas påverka Särnmarks arbete och utveckling och där du hela tiden kopplar HR-frågor till affären på ett naturligt sätt. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Som anställd har du möjlighet till flextid samt bidrag för friskvård. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättning.

Vill du veta mer? Tveka inte att skicka din ansökan med CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Har du frågor gällande rekryteringen eller tjänsten är du varmt välkommen att kontakta HR-chef Angelina Webber på 08-505 920 35.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-11-05

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Särnmark Assistans AB

Adress
Särnmark Assistans AB
Evenemangsgatan 31
11632 Solna

Kontorsadress
Evenemangsgatan 31

Jobbnummer
4440760

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Särnmark Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Särnmark Assistans AB: