HR-expert, Norrköping
Kriminalvården, Avd HR / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kriminalvården, Avd HR i Norrköping,
Örebro,
Stockholm,
Göteborg,
Härnösand eller i
hela Sverige Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.
Kriminalvården söker nu två kvalificerade HR-experter till sektionen för arbetsgivarstöd. Organisatoriskt tillhör tjänsterna kriminalvårdens HR-avdelning med placering vid huvudkontoret i Norrköping.
Publiceringsdatum2015-10-15ArbetsuppgifterSom HR-expert i Kriminalvården kommer du att självständigt vägleda den lokala och regionala verksamhetens chefer inom frågor från hela HR-området. Du kommer att arbeta med både långsiktigt och kortsiktigt kvalitetsstöd i individärenden och ärenden på gruppnivå.
I arbetsuppgifterna ingår även förhandling och samverkan inom personalområdet och ett kontinuerligt arbete för att upprätthålla och tydliggöra Kriminalvårdens strategier och policys gällande exempelvis likabehandlingsfrågor och tillämpning av gällande avtal och lagstiftning.
Du kommer att medverka i kompetensutvecklingsinsatser, där du bland annat kommer att delta i utbildning av chefer och medarbetare, och svara för uppföljning, utvärdering och kontroll av dessa. Vidare ska du, genom utredning och analys, utarbeta underlag för ledningens beslut.
Utöver stödet i generella HR-frågor kommer viss specialisering mot arbetsmiljöfrågor och rehabfrågor respektive arbetsrättsliga frågor göras för dessa två befattningar.
Som HR-expert i Kriminalvården kommer du att arbeta i en utvecklande miljö där du får möjligheten att självständigt och tillsammans med kollegor driva olika HR-frågor.
KvalifikationerVi söker dig som har adekvat högskolexamen med personalinriktning eller annan utbildning som Kriminalvården bedömer likvärdig. Du har minst tre års erfarenhet av kvalificerat personalarbete inom HR-området, det är meriterande om du tidigare arbetat inom statlig förvaltning.
Eftersom arbetet till stor del utförs självständigt är det viktigt att du är ansvarstagande och kan ta egna initiativ. Då tjänsten även innefattar samverkan med andra, både inom och utanför organisationen, krävs det att du som person är social, flexibel och har en väl utvecklad samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Provanställning kan komma att tillämpas.
Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller
www.offentligajobb.se . Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-704 704
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-04
Ange följande referens när du ansöker: A507710
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Lindgren, Sektionschef 077-22 80 800
Facklig kontaktMikaela Damsten, Saco-S 077-228 08 00
Olof Carlstein, SEKO 077-22 80 800
Gunilla Jonsson, OFR 077-22 80 800
FöretagKriminalvården, Avd HR
AdressKriminalvården, Avd HR
Slottsgatan 78
60180 NORRKÖPING
KontorsadressSlottsgatan 78 60180 NORRKÖPING
Jobbnummer 2480009
Observera att sista ansökningsdag har passerat.