HR-Coordinator/Office-Coordinator

Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Bemannia är ett svenskägt och komplett fullserviceföretag inom rekrytering och bemanningsbranschen. Ledningen för Bemannia har mer än 25 års erfarenhet. Vi är pionjärerna inom svensk bemanning och rekrytering och med grund i en stark småföretagaranda och entreprenörskap löser vi varje uppkommen beställning. Bemannia rekryterar och hyr ut personal inom affärsområdena Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration.
Vi söker nu för kundsräkning en HR-Coordinator/Office-Coordinator. Uppdraget är ett bemanningsföretag på heltid med start omgående tom årssiftet med stor chans till förlängning.
Main Tasks and Responsibilities:
Recruitment
Ownership of entire recruitment process
Proactive research and implementation of new recruitment channels
Headhunting
Planning and execution of recruitment events, seminars and workshops
Assessment of candidates
Communicating with/interviewing candidates
Preparing and negotiating offers
HR
Staff management, including development and documentation
Salary administration
Benefits/insurance administration
Visas, work permits, relocation assistance, mentorship programs
On-boarding of new staff, including work station set-ups
Corporate housing management
Finance Assistance and Administration
Invoice administration
Receipt management
Reporting research and assistance
Office Maintenance
Keeping the entire office well-organized and well-equipped
Preparing/opening the office for the day
Maintaining inventory of all office supplies and equipment
Office supplies and equipment
Postal mail management
Office Hosting Services
Receiving and directing incoming calls
Receiving guests and making meeting preparations
Managing office atmosphere
Administration/Assistance
Bookings/reservations
Managing vendors/suppliers, contracts
Assisting managers and producers with wide-ranging tasks
Research and reporting
Additional Considerations:
The position requires a high level of individual responsibility, professionalism and proactive drive. You must be able to anticipate and solve problems, see where improvements can be made, and be very service-minded. Your time-management skills are flawless and you are used to handling many different things every day. Communication and a professional, friendly manner is key, as well as impeccable command of the English language, both in writing and in speaking, as we do speak more English than Swedish in the office due to our clients and our international staff.
Experience Required:
HR degree
2+ years working in a staff management/HR role
Plenty of proven administrative experience
Experience in an agency setting is merited
Skicka in Din ansökan innehållande CV samt personligt brev snarast då urval sker löpande.
Observera att ansökningen tas emot via e-post jobb@bemannia.se eller via vår CV databas www.bemannia.se
Märk Din ansökan med referensnr: 5836 Informatör
Välkommen med Din ansökan!
Bemannia - Rätt Person Direkt!

Publiceringsdatum
2010-11-25

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 5851
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Henny Tesch

Företag
Bemannia Kontor AB

Adress
Bemannia Kontor AB
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Jobbnummer
786811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: