HR-Controller (vik)
Addici AB / Administratörsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Addici AB i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Sigtuna,
Stockholm eller i
hela Sverige HR-CONTROLLER, VIKARIAT
Som HR-controller är dina ansvarsområden, lön, pension/försäkring och personalekonomi/statistik. Rollen innebär att du är Addicis kontaktperson gentemot vår löneleverantör och pensionsmäklare och du stödjer HR-avdelningen och övriga organisationen i dessa frågor. Du är även länken mellan HR- och ekonomiavdelningen.
Publiceringsdatum2012-05-04ArbetsuppgifterI arbetet med löneleveransen ingår att driva frågor och utvecklingsprojekt med leverantören, både övergripande och mer detaljerade, samt leda löpande uppföljningsmöten. Du är systemförvaltare för lönesystemet. Inom pension och försäkring är du ansvarig kontaktperson gentemot våra pensions- och försäkringsleverentörer. Du sköter fakturagodkännande och gör utredningar samt svarar på frågor kring pension.
I ditt ansvar ingår att utveckla processer och rutiner, driva projekt kopplade till lön och pension. Du arbetar med förbättring, kostnadseffektivisering och att följa upp leveranserna.
Du ansvarar även för att ta fram månatliga rapporter avseende statistik för headcount, sjukfrånvaro mm. Du tar fram nyckeltal och ifrågasätter utfallet.
Inför budgetarbete tar du fram uppgifter för att följa upp utfall i ett nära samarbete med finansavdelningen. Du är delaktig i utvecklingen av vår HR-plattform avseende processer och policyer m.m. för en nordisk organisation.
Du är en del i Addicis HR-team om sju personer och du rapporterar till HR-chefen. Arbetet innebär ett nära samarbete med andra avdelningar inom Addici samt med chefer i verksamheten.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som är drivande, strukturerad, lösningsorienterad och analytisk. Du är noggrann, serviceminded och har en förmåga att arbeta både med övergripande projekt och med detaljfrågor. Du har förmågan att ifrågasätta och vara kostnadsmedveten.
Du är även en ödmjuk och trygg person som trivs i en föränderlig miljö. Vidare är du självständig och motiveras av ett affärsmässigt perspektiv i arbetet.
KvalifikationerVi tror att du har minst två års erfarenhet av liknande uppgifter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kollektivavtalad pension och försäkringar. Du har god förståelse för företagsekonomi och löneprocessen. Du besitter mycket goda kunskaper i Excel.
VI ERBJUDER
Möjlighet att arbeta i ett värderingsstyrt företag, där du kommer att få ta mycket eget ansvar och utvecklas i en stimulerade affärsmässig miljö med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i ett positivt och kompetent team. Vi värdesätter dina personliga egenskaper och ser fram emot ditt bidrag till vårt arbete - att fortsätta utveckla HR som en viktig del inom Addici.
Tjänsten är ett vikariat på 12 månader med start 1 september.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Anne Rexmark tfn 08-634 81 08.
För att säkerställa en bra rekryteringsprocess tar vi endast emot ansökningar via vår hemsida
www.addici.com. Senast den 2012-05-27 vill vi ha din ansökan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnne Rexmark, 08-6348108
FöretagAddici AB
AdressAddici AB
Box 15027
16715 Bromma
Jobbnummer 1233130
Observera att sista ansökningsdag har passerat.