HR-controller till HR-enheten

Polismyndigheten Västra Götaland / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Borås, Vårgårda eller i hela Sverige

Allmänt
HR-enheten vid länspolismästarens stab är en nyinrättad enhet som ska stödja myndighetsledningen och myndighetens chefer. HR-enheten kommer successivt att införa och säkerställa kvalitetssäkrade arbetsmetoder för de personal- och arbetsrättsligafrågor som myndigheten har att hantera. Vi erbjuder ett spännande och kvalificerat arbete inom HR-området, där du blir en del i en engagerad arbetsgrupp med möjlighet att vara med och påverka.

Uppdrag
Som HR-controller ska du bearbeta, analysera och presentera underlag så att de blir ett effektivt stöd i olika beslutsprocesser. Du kommer att arbeta med statistik, analys och uppföljning av nyckeltal inom HR-området. Du kommer att ansvara för myndighetens rapportering av återkommande statistik på HR-området till Rikspolisstyrelsen och andra externa frågeställare ex Arbetsgivarverket och SCB. Eftersom enheten är nybildad är det av mycket stor vikt att du själv är med och utformar och utvecklar vilka metoder och data myndigheten ska använda för att skapa ett modernt och utifrån verksamhetens behov anpassat uppföljningsmaterial avseende personalstatistik. Du kommer även att arbeta med lönestatistik, löneanalys och framtagande av underlag till myndighetens lönerevisionsarbete. Interna utredningsuppdrag och medarbetarenkäter är också exempel på några arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2012-03-13

Kravprofil för detta jobb
Du ska ha akademisk examen som är relevant för arbetsuppgifterna t.ex. ekonomi, samhällsvetenskap och statistik med personalinriktning. Du ska minst tre år erfarenhet från HR-controller arbete på kvalificerad nivå, gärna från en större statlig myndighet. Du har god erfarenhet från statistikarbete och hanterat stora mängder data. En förutsättning är god analytisk förmåga samt förmågan att omsätta den i tal och skrift. Goda kunskaper i Excel krävs och meriterande är kunskaper i Palasso Analys. Du arbetar lösningsfokuserat och vi lägger stor vikt vid din kommunikations- och samarbetsförmåga. Du ska vara förtroendeingivande, lyhörd och intresserad av utvecklingsfrågor. Du ska ha god förmåga att prioritera och kunna arbeta i ett högt tempo.

I rekryteringsarbetet kommer jämställdhets- och mångfaldsaspekten att beaktas.

Övrig information
Tjänstgöringsort är Göteborg
Vi tillämpar sex månaders provanställning.

För ytterligare information är du välkommen att ringa tf HR-strateg Emma Höglund, tfn 010-56 540 30 och tf gruppchef utbildning- och rekrytering Iwona Appelqvist, tfn 010-56 539 41.

Fackliga kontaktpersoner nås via polismyndighetens växel 114 14.

Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.

Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering.

Skriftlig ansökan tillsammans med meritförteckning samt uppgift om referenspersoner (dock ej betygskopior) inges till Polismyndigheten i Västra Götaland, Box 429, Allmänna diariet, 401 26 Göteborg eller epost: platsansokan.vastragotaland@polisen.se senast den 3 april 2012.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-03
Ange följande referens när du ansöker: AD-713-7020/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: platsansokan.vastragotaland@polisen.se

Företag
POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND

Adress
POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
BOX 429
40126 GÖTEBORG

Kontorsadress
STAMPGATAN 28
GÖTEBORG

Jobbnummer
1185728

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Västra Götaland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland: