HR-Controller

Sandvikens kommun, Personalkontoret / Controllerjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Personalkontoret i Sandviken

Personalkontoret ansvarar för att samordna och driva utveckling inom kommunens HR-processer. Personalkontoret ansvarar också för tolkning av lagar och avtal inom det arbetsrättsliga området och även för hur kommunens anställningsvillkor och personalpolitik ska utformas. Det gör vi för att skapa förutsättningar för en god arbetsgivarpolitik som stärker kommunens arbetsgivarvarumärke och som ger oss en möjlighet att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla personal.
Vi jobbar strategiskt med riktlinjer och rutiner, råd, stöd och omvärldsbevakning. Att utarbeta former för samverkan och dialog med arbetstagarorganisationerna ingår också i vårt ansvarsområde. Hos oss hanteras löner för hela kommunkoncernen.

Vi tror på ett långsiktigt hållbart arbetsliv där medarbetare vill utvecklas både personligt och professionellt.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.


Publiceringsdatum
2021-10-18

Arbetsuppgifter
Vi arbetar utifrån ett personalpolitiskt program som beskriver Sandvikens kommuns förhållningssätt i personalfrågor med fokus på medarbetarskap, ledarskap, rekrytering och kompetensutveckling, lön, arbetsmiljö och hälsa samt mångfald.
En del av personalkontorets uppdrag är att bearbeta, analysera och presentera underlag inom det personalekonomiska området som ett effektivt stöd i beslutsprocessen.
Efterfrågan av personalstatistik ökar kontinuerligt inom kommunen. Som ett led i att möta ökat behov kommer du i denna roll att arbeta med utveckling av kommunens personalstatistik både strategiskt och operativt.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Förvaltning och utveckling av personalrapporterna i ledningssystemet Hypergene.
• Uppföljning, rapportering och analys av personalstatistik på strategisk och operativ nivå
• Samordna och stötta kommunkoncernen med personalekonomiska analyser och uppföljningar
• Du kommer att arbeta i Personalsystemet Personec P samt modulen Utdata
• Systemförvaltning av något av våra mindre HR-system
• Ta fram övergripande personalstatistik till årsredovisningen


Kvalifikationer
Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för arbetet eller erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig.
Stort intresse för och erfarenhet av IT-stöd inom HR.
Förmåga att lättförståeligt kommunicera personalstatistik och nyckeltal i tal och skrift.
Erfarenhet av arbete med uttag och analys av personalstatistik och nyckeltal.
Meriterande är att ha arbetat med rapporterings- och beslutsstöd.

Egenskaper vi ser som viktiga:
Som person är du kreativ, har god analytisk förmåga och förmåga att se helhet och sammanhang.
Du är initiativtagare, trivs i stadier av utveckling och är bra på att samarbeta med andra.
Du är självgående, stabil och har god förmåga att tänka strategiskt.
Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift.
Du kommer gärna med nya idéer och angreppssätt samt har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sandvikens kommun, Personalkontoret

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "106-21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Personalkontoret

Kontakt
HR-chef
Maria Östgren-Forsberg
maria.ostgren-forsberg@sandviken.se
026-24 18 58

Jobbnummer
6050814

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Personalkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Personalkontoret: