HR-chef till Lekebergs kommun - AxÖ Consulting AB - Ekonomichefsjobb i Lekeberg
HR-chef till Lekebergs kommun
AxÖ Consulting AB / Ekonomichefsjobb / Lekeberg
2021-09-23

Visa alla ekonomichefsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg
Visa alla jobb hos AxÖ Consulting AB i Lekeberg

- En av Sveriges snabbast växande kommuner!



Är du en utvecklingsinriktad och driven person med erfarenhet inom HR området? Vill du ha en viktig nyckelroll i en kommun på frammarsch? Då är du kanske exakt den vi söker till rollen som HR-chef till Lekebergs kommun.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Tjänsten är en direktrekrytering. Hela rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos Lekeberg kommun.



Lekebergs kommun är på frammarsch, 2020 växte vi tredje mest i hela Sverige. Det ställer stora krav på organisationen och vi arbetar med att hänga med och för att helst ligga lite före. En viktig funktion i detta är HR, då Lekeberg, precis som många andra, står inför utmaningar när det gäller bland annat kompetensförsörjning, attraktiv arbetsgivare och en ökad rörlighet på arbetsmarknaden. Lekeberg har en hög ambitionsnivå och är en kommun som vill mycket. Ett utvecklingsarbete har gjorts kring organisationens stödfunktioner, vilket också inkluderar kommunens HR-funktion, för att säkerställa att alla delar av verksamheten gör rätt prioriteringar, omvärldsbevakar och vågar utvecklas och förändras i takt med förändrade behov.



Vad kan Lekebergs kommun erbjuda dig?

Lekeberg är en kommun där det är nära till beslut och där du kan vara med och påverka i såväl det dagliga arbetet som i strategiska frågor. Du kommer till en spännande kommun och verkar i en miljö som präglas av handling. Lekeberg är en tillväxtkommun vilket innebär ett positivt fokus på att modernisera och vidareutveckla verksamheten. Som HR-chef i Lekebergs kommun erbjuds du en arbetsmiljö där man vill utmana och därmed vågar prova nya lösningar. Inte minst kommer du bli en nyckelperson i kommunens utveckling mot att Lekeberg ska förbli en attraktiv kommun för såväl nya som kommande medarbetare.



Publiceringsdatum
2021-09-23

Dina arbetsuppgifter
Som HR-chef i Lekebergs kommun leder du kommunens HR-avdelning med ca 10 medarbetare, varav 3 HR-specialister, projektledare Heltidsresan, Förhandlingschef, Sydnärkes Folkhälsoteam och ett bemanningsteam. I rollen som HR-chef leder och utvecklar du såväl dina medarbetare som alla processer som är kopplade till uppdraget och kompetensområdet. Du ser och förstår HR-avdelningens huvuduppdrag som både stöttande och kravställande funktion, samt att inom HR-området ge kommunens samtliga chefer råd, stöd och verktyg så att de kan ta sitt arbetsgivar- och ledningsansvar.



Prioriterade områden handlar dels om att inventera och harmonisera förväntningar och behov såväl inom egen avdelning som övrig verksamhet, kommunledning och politik. Tillsammans med kommunledningen kommer du i rollen som HR-chef inventera på vilket sätt HR-funktionen behöver moderniseras och effektiviseras. Tillväxt ställer nya krav på arbetssätt och tjänster och för HR-avdelningen handlar det om att modernisera HR-stödet genom digitalisering och effektivisering av arbetssätt och processer. Här kommer du och dina medarbetare vara viktiga nyckelpersoner i den fortsätta utvecklingen av en modern HR-avdelning!



HR-chef ingår i kommunstyrelseförvaltningens ledningsgrupp samt kommunens strategiska Ledningsgrupp och rapporterar till Kommundirektören.



Din personlighet är viktig för oss

Du har en avslutad akademisk utbildning inom HR och minst 5 års erfarenhet av brett arbete inom HR. För att vara framgångsrik i rollen som HR-chef ser vi att du har flerårig erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete. Som person är du nyfiken och driven. Du har en hög kommunikativ förmåga och trivs som bäst i en roll nära verksamheten, med många kontaktytor såväl internt som externt. Du är modig och har ett stort utvecklingsfokus. Din förmåga att entusiasmera och få med dig människor skapar engagemang samtidigt som du vet vikten av att avgränsa med syftet att tydliggöra roller och mandat. Stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper i denna rekrytering.



Information och intresseanmälan

All administration i denna rekryteringsprocess kommer att hanteras av AxÖ Consulting. Anställningen är en tillsvidaretjänst, tillträde sker enligt överenskommelse.

Blir du nyfiken och vill veta mer, läs hela rollbeskrivningen på axoconsulting.se/jobb. Alla intresseanmälningar behandlas konfidentiellt. För mer information kontakta ansvarig rekryterare Anneli Wallin på tel. 072-398 02 77 eller via mail anneli.wallin@axoconsulting.se

Din intresseanmälan och ansökan önskar vi senast 17 oktober.



Varmt välkommen med din ansökan!



AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AxÖ Consulting AB

Jobbnummer
5990894


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AxÖ Consulting AB: