HR-chef till All Things Live

Four Potentials AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Four Potentials AB i Stockholm, Solna, Gotland, Leksand, Kalmar eller i hela Sverige

All Things Live Sweden representerar ett 120-tal av Sveriges mest framstående artister, skådespelare, komiker, profiler och producerar konserter, shower, musikaler, stand up comedy, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien. Nu söker vi dig med talang för HR-operations, och som vill vara med och leda vårt bolag - och därmed också vår bransch - in i framtiden. 4potentials chefsrekrytering hjälper All Things Live att marknadsföra rollen!
Vilka vi är?
Till att börja med - vi gör det mesta som går att genomföra live på en scen. Årligen genomför vi drygt 2 000 evenemang och säljer över en halv miljon biljetter per år och idag representerar All Things Live Sweden ett 120-tal av Sveriges mest framstående begåvningar.
Vi producerar bland annat En man som heter Ove, Hjälp mig inte, Räkhäst - I huvudet på Per Andersson, Tommy Körberg - Grand Finale, ART, Melodifestivalen, turnéer med artister som Veronica Maggio, Miss Li, Lena Philipsson, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Linn Koch-Emmery och Eva Dahlgren - samt agerar agentur och bokningsbolag för komiker och humor-influencers såsom Johanna Nordström, Johan Glans, Keyyo, Edvin Törnblom, Jenny Strömstedt, Filip Dikmen, Carin Da Silva, David Batra m fl.
Sedan december 2018 är vi den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. All Things Lives sammantagna erbjudande täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som Justin Bieber, Shawn Mendes, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem. Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje. I Sverige är vi 55 anställda och internationellt finns vi i 7 länder - Sverige, Norge, Danmark, Finland, Italien Belgien och Nederländerna.
Vem du är?
Du är en inspirerande, självgående, driven och positiv person med stort affärstänk som ser en välbalanserad och motiverad personalstyrka som en kritisk resurs för att skapa framgång i en ständigt föränderlig, men samtidigt utpräglat långsiktig relationsbransch.
Du jobbar nära VD i arbetet med att optimera företagets resurser utifrån ett affärsperspektiv på både kort och lång sikt där det del krävs en stor förmåga att förstå den emotionella sidan av live- och kulturbranschen och dels ett stort mått av neutral empati kopplat till strikta affärsbeslut och kreativ problemlösning.
Ansvarsområdet kommer både vara HR, men du kommer också vara central i arbetet med flöden, processer och företagets andra strategiska frågor såsom exempelvis hållbarhetens tre aspekter - den klimatmässiga, den sociala och den ekonomiska hållbarheten. Du kommer som en av fyra personer sitta med i företagets organisationsgrupp som leds av VD och vara drivande i det chefsforum där de med personalansvar ingår. Samtidigt är du inte rädd för att kavla upp ärmarna i praktiska frågor.
Du har arbetat som HR-chef, HRBP eller motsvarande och kan själv leda fackliga förhandlingar både på svenska samt engelska. Du är en naturlig ledare samt supertalang som har stor erfarenhet av både business och HR-operations.
Dina och våra utmaningar inom HR-området
- Du kommer vara vår kontaktperson för outsourcad HR-expertis.
- Stöd vid eventuella uppsägningar och fackliga förhandlingar - kan hanteras genom outsourcad expertis.
- Hantering av organisationsschema och hålla det uppdaterat
- Genomföra, analysera och följa upp på medarbetarundersökning
- Hantera långsiktig plan för konferenser och tematisering av dem
• Rekryteringsplan och fortbildningsplan med blicken i horisonten - vi skall ha den bästa personalen i branschen.
- Pådrivande gällande omsättningen av bolagets Affärsplan och övergripande mål ner på avdelnings- och individnivå.
- Vara en samlande och positiv kraft i att bygga en hållbar och framåtlutad kultur
- Hålla i onboarding- och offboardingprocesser
- Hålla policys och rollbeskrivningar uppdaterade enligt bolagets behov
- Ansvara för rekryteringar och rekryteringsprocesser
- Involverad i lönesamtals- och medarbetarsamtalsprocesserna samt utformning av desamma
- Vara ett stöd och bollplank för personer med personalansvar
Personalansvar
Du kommer samarbeta med alla i företaget och ha två direktrapporterande i en Brand Manager, som bland annat hanterar Employer Branding och all kommunikation kring hållbarhet, samt Office Manager som hanterar alla kontorsmässiga frågor såväl som konferenser, personalmöten och träffar internt.
Till sist - det här är världens roligaste bransch alla kategorier. Bara värt att nämna det.


Publiceringsdatum
2023-03-08

Så ansöker du
Vi önskar ett CV samt ett kort mail där du beskriver varför du gärna vill arbeta med HR-frågorna på All Things Live.
Processen leds av bolagets VD, Henrik Berndtson.
Han ser gärna att du har sökt som senast den 20/4 2023 till hans email: henrik.berndtson@allthingslive.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-20
E-post: henrik.berndtson@allthingslive.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HR All Things Live 4potentials".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Four Potentials AB (org.nr 556825-3131), https://4potentials.se/lediga-tjanster/
A house, Östermalmsgatan 26A (visa karta)
114 26  STOCKHOLM

Arbetsplats
All Things Live

Jobbnummer
7527694

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Four Potentials AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Four Potentials AB: